educació oberta a Europa avenços, integració amb la ciència oberta i rol bibliotecari

Main Article Content

Gema Santos-Hermosa

En aquest article es presenta l'estat actual de l'educació oberta dins el context europeu i, especialment, des de l'enfocament universitari. Inicialment, s'exposa què s'entén per educació oberta contemporània i com aquest concepte ha anat evolucionant al llarg del temps. A continuació, s'incideix en les accions que impulsa la Comissió Europea: des de l'establiment d'un marc europeu d'educació oberta fins a una panoràmica de les polítiques educatives actuals. També s'informa d'experiències concretes i es fan una sèrie de recomanacions per al disseny de polítiques que afavoreixin l'obertura de l'educació. D'altra banda, s'analitza la relació de l'educació oberta amb la ciència oberta i, més concretament, el seu encaix dins aquest nou paradigma. Finalment, es considera si el suport a l'educació oberta és una oportunitat per a les biblioteques acadèmiques i quina influència tenen els professionals de la informació dins el context educatiu obert.

Paraules clau
Europa, Europa, Europa, Innovació pedagògica, Innovació pedagògica, Innovació pedagògica, Ensenyament universitari, Ensenyament universitari, Ensenyament universitari, Planificació i administració educatives, Planificació i administració educatives, Planificació i administració educatives, Biblioteques universitàries, Biblioteques universitàries, Biblioteques universitàries, Accés obert, Accés obert, Accés obert

Article Details

Com citar
Santos-Hermosa, Gema. “Educació oberta a Europa: avenços, integració amb la ciència oberta i rol bibliotecari”. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, no. 43, https://raco.cat/index.php/BiD/article/view/362106.