educació oberta a Europa avenços, integració amb la ciència oberta i rol bibliotecari
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest article es presenta l'estat actual de l'educació oberta dins el context europeu i, especialment, des de l'enfocament universitari. Inicialment, s'exposa què s'entén per educació oberta contemporània i com aquest concepte ha anat evolucionant al llarg del temps. A continuació, s'incideix en les accions que impulsa la Comissió Europea: des de l'establiment d'un marc europeu d'educació oberta fins a una panoràmica de les polítiques educatives actuals. També s'informa d'experiències concretes i es fan una sèrie de recomanacions per al disseny de polítiques que afavoreixin l'obertura de l'educació. D'altra banda, s'analitza la relació de l'educació oberta amb la ciència oberta i, més concretament, el seu encaix dins aquest nou paradigma. Finalment, es considera si el suport a l'educació oberta és una oportunitat per a les biblioteques acadèmiques i quina influència tenen els professionals de la informació dins el context educatiu obert.
Article Details
Drets d'autor
Els textos publicats a BiD no tenen costos de publicació i es troben subjectes a una llicència de Creative Commons de tipus "Reconeixement". Això significa que es poden consultar i difondre lliurement sempre que se citi l'autor i l'editor amb els elements que consten en l'opció "Citació recomanada" que s'indica en cada un dels articles. En aquest sentit, es compleix amb la definició d'open access de la Declaració de Budapest a favor de l'accés obert. La revista permet a l'autor o autors mantenir els drets d'autor i retenir els drets de publicació sense restriccions.