Progressions curriculars per aprendre sobre —i a través de— l’argumentació oral a l’ESO

Main Article Content

Daniel Mauricio Rodríguez León
Es presenten resultats d’una investigació sobre progressions prescrites al currículum per a l’aprenentatge de l’argumentació oral a l’ESO. L’objectiu de l’estudi és valorar el tipus i la qualitat dels recursos disposats en el currículum de llengua per avançar cap als aprenentatges argumentatiu-orals que l’alumnat haurà de dominar a la fi de l’etapa. Els resultats assenyalen que, si bé el currículum català ofereix més i millors progressions que l'hispànic, en els dos programes hi ha buits i ruptures en el pas del primer al segon cicle de l’etapa, així com ambigüitats i imprecisions teòriques entre els continguts sobre argumentació oral que serveixen com a objecte i com a mitjà de l'aprenentatge en el decurs d’aquesta etapa escolar.

Article Details

Com citar
Rodríguez León, Daniel Mauricio. “Progressions curriculars per aprendre sobre —i a través de— l’argumentació oral a l’ESO”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 13, no. 4, p. e879, doi:10.5565/rev/jtl3.879.
Biografia de l'autor/a

Daniel Mauricio Rodríguez León, Universidad del Quindío

Doctor en Educación por la Universidad Autónoma de Barcelona, título al que optó en 2019 con la tesis Bases didáctico-curriculares para la enseñanza y el aprendizaje de la argumentación oral en la educación media. Hace parte del grupo de investigación DiLeMa de la Universidad del Quindío, institución donde trabaja como profesor del área de Didáctica de las primeras lenguas. Actualmente investiga sobre argumentación oral en el contexto de la formación básica docente, las políticas curriculares y la tradición didáctica en oralidad.