The effect of dynamic assessment on L2 learners’ listening comprehension

Main Article Content

Ali Roohani
Bashir Jam
Shiva Yeganeh
Masoud Rahimi Domakani
L’avaluació dinàmica en grup (G-DA), que es fonamenta en la teoria sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el paper de la interacció i la col·laboració socials en el desenvolupament de l’actuació de la comprensió oral dels participants. Aquest estudi investiga l’efectivitat de l’aproximació G-DA en la comprensió oral dels aprenents d’anglès com a llengua estrangera (EFL) en dos intervals de temps. Amb aquesta finalitat es van seleccionar una vintena d’aprenents d’EFL iranians en un centre d’ensenyament d’anglès. L’anàlisi de les dades quantitatives va revelar que les estratègies de mediació que es van oferir als aprenents enquadrats a la zona de desenvolupament pròxim (ZDP) del grup van poder millorar la comprensió oral. Aquests resultats tenen implicacions importants per a tots els professors, que es poden beneficiar de les diferents maneres d’integrar instrucció i avaluació oferint d’estratègies de mediació per ajudar els alumnes d’L2 a l’hora de treballar les habilitats de comprensió oral.
Paraules clau
avaluació dinàmica, zona de desenvolupament pròxim, comprensió oral

Article Details

Com citar
Roohani, Ali et al. “The effect of dynamic assessment on L2 learners’ listening comprehension”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 11, no. 4, pp. 59-70, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/350233.