The effect of dynamic assessment on L2 learners’ listening comprehension
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ali Roohani
Bashir Jam
Shiva Yeganeh
Masoud Rahimi Domakani
L’avaluació dinàmica en grup (G-DA), que es fonamenta en la teoria sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el paper de la interacció i la col·laboració socials en el desenvolupament de l’actuació de la comprensió oral dels participants. Aquest estudi investiga l’efectivitat de l’aproximació G-DA en la comprensió oral dels aprenents d’anglès com a llengua estrangera (EFL) en dos intervals de temps. Amb aquesta finalitat es van seleccionar una vintena d’aprenents d’EFL iranians en un centre d’ensenyament d’anglès. L’anàlisi de les dades quantitatives va revelar que les estratègies de mediació que es van oferir als aprenents enquadrats a la zona de desenvolupament pròxim (ZDP) del grup van poder millorar la comprensió oral. Aquests resultats tenen implicacions importants per a tots els professors, que es poden beneficiar de les diferents maneres d’integrar instrucció i avaluació oferint d’estratègies de mediació per ajudar els alumnes d’L2 a l’hora de treballar les habilitats de comprensió oral.
Paraules clau
avaluació dinàmica, zona de desenvolupament pròxim, comprensió oral
Article Details
Com citar
Roohani, Ali et al. “The effect of dynamic assessment on L2 learners’ listening comprehension”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 11, no. 4, pp. 59-70, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/350233.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ali Roohani, Yeganeh Esmaeili, Masoud Rahimi Domakani, The impact of Iranian EFL university students’ personality type on their burnout , Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature: Vol. 11 Núm. 3 (2018): Agost/Setembre 2018
- Gholamreza Salehpour, Ali Roohani, La relació entre la motivació intrínseca/extrínseca i l’habilitat de parlar anglès L2 entre els estudiants masculins i femenins iranians de EFL , Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature: Vol. 13 Núm. 1 (2020): Febrer/Març 2020