Le rôle de la conscience phonologique dans l’apprentissage de la lecture en français langue seconde par les enfants arabophones : comparaison entre lecteurs normaux et dyslexiques

Main Article Content

Smail Layes
Kamel Layes
Hichem Khenfour

Aquest estudi explora el paper de la consciència fonològica (CF) en àrab (L1) en la lectura en francès (L2) dels infants arabòfons. Dos grups de lectors normolectors (n=42) i dislèctics (n=30) han participat en aquest estudi, i han finalitzat els tests de lectura de paraules i pseudoparaules i de CF en L1 i L2. Els resultats han mostrat diferències estadísticament significatives entre els dos grups en la lectura de paraules i pseudoparaules i la CF en L1 i L2. La descodificació de pseudomots i la CF presideixen significativament l’actuació lectora en L2 en cada grup de lectors. Aquests resultats indiquen que la CF en L1 es pot entendre com un indicador tangible de la competència en la lectura en francès (L2) entre els infants arabòfons, i també s’analitzen en termes d’un eventual efecte de transferència positiva dels coneixements fonològics entre L1 i L2.

Paraules clau
lectura en L1 i L2, conciència fonològica, dislèxia, transferència fonològica

Article Details

Com citar
Layes, Smail et al. “Le rôle de la conscience phonologique dans l’apprentissage de la lecture en français langue seconde par les enfants arabophones : comparaison entre lecteurs normaux et dyslexiques”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 11, no. 4, pp. 21-40, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/350232.
Biografia de l'autor/a

Smail Layes, Normandie University

Departement of psychology , Assistant professor