Is There a Place for Cross-cultural Contastive Rhetoric in English Academic Writing Courses?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lin Zhou
University of Illinois (Estats Units d'Amèrica)
Aquest article es tracta d'un estudi dissenyat per investigar l'enfocament pedagògic d'emprar la retòrica contrastiva i la comparació entre cultures (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en anglès) en els cursos d'escriptura a nivell de postgrau. Dues classes de nivell avançat van ser reclutats per participar en aquest estudi: una classe va rebre instrucció CCCR i va participar en les discussions relacionats a l'enfocament CCCR, i l'altra classe no va rebre instrucció CCCR ni discussions. L'estudi va utilitzar investigacions quantitatives i qualitatives que van consistir en la classificació dels resultats, el recompte de l'ús de les clàusules dependents i cohesió del text en les mostres d'escriptura dels estudiants; enquestes
pre- i post-estudi, qüestionaris i entrevistes. Els resultats mostren que els estudiants que van rebre instruccions CCCR i van participar en les discussions CCCR van demostrar un ús més actiu dels connectius i van mostrar un augment de la metacognició sobre les similituds i diferències entre l'escriptura acadèmica en la llengua meta (anglès) i la L1 dels estudiants.
pre- i post-estudi, qüestionaris i entrevistes. Els resultats mostren que els estudiants que van rebre instruccions CCCR i van participar en les discussions CCCR van demostrar un ús més actiu dels connectius i van mostrar un augment de la metacognició sobre les similituds i diferències entre l'escriptura acadèmica en la llengua meta (anglès) i la L1 dels estudiants.
Paraules clau
retòrica contrastiva, escriptura acadèmica en anglès, metacognició, disseny pedagògic, clàusules dependents, connectives
Article Details
Com citar
Zhou, Lin. “Is There a Place for Cross-cultural Contastive Rhetoric in English Academic Writing Courses?”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 9, no. 1, pp. 47-60, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/306907.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Lin Zhou, Computer-Assisted Foreign Language Teaching and Learning: Technological Advances by Zou, B., Xing, M., Wang, Y., Sun, M., & Xiang, C. H. Hershey, PA: IGI Global, 2013. , Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature: Vol. 8 Núm. 2 (2015)