Is There a Place for Cross-cultural Contastive Rhetoric in English Academic Writing Courses?

Main Article Content

Lin Zhou
Aquest article es tracta d'un estudi dissenyat per investigar l'enfocament pedagògic d'emprar la retòrica contrastiva i la comparació entre cultures (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en anglès) en els cursos d'escriptura a nivell de postgrau. Dues classes de nivell avançat van ser reclutats per participar en aquest estudi: una classe va rebre instrucció CCCR i va participar en les discussions relacionats a l'enfocament CCCR, i l'altra classe no va rebre instrucció CCCR ni discussions. L'estudi va utilitzar investigacions quantitatives i qualitatives que van consistir en la classificació dels resultats, el recompte de l'ús de les clàusules dependents i cohesió del text en les mostres d'escriptura dels estudiants; enquestes
pre- i post-estudi, qüestionaris i entrevistes. Els resultats mostren que els estudiants que van rebre instruccions CCCR i van participar en les discussions CCCR van demostrar un ús més actiu dels connectius i van mostrar un augment de la metacognició sobre les similituds i diferències entre l'escriptura acadèmica en la llengua meta (anglès) i la L1 dels estudiants.
Paraules clau
retòrica contrastiva, escriptura acadèmica en anglès, metacognició, disseny pedagògic, clàusules dependents, connectives

Article Details

Com citar
Zhou, Lin. “Is There a Place for Cross-cultural Contastive Rhetoric in English Academic Writing Courses?”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 9, no. 1, pp. 47-60, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/306907.