Una didàctica del plurilingüisme

Main Article Content

Luci Nussbaum
L’escola actual acull alumnat amb experiències sociolingüístiques i competències diverses en les diferents llengües amb què han estat en contacte. Tot i així, l’escola proposa l’ensenyament separat de les llengües, sense tenir molt en compte les pràctiques quotidianes de l’alumnat. En aquest text, es revisen algunes visions actuals del plurilingüisme, entès, d’una banda, com a capacitat de les persones de triar recursos adequats a cada situació, i, d’altra banda, com a repertori útil per fer front a problemes de comunicació. Així mateix, es discuteix el paper de les pràctiques plurilingües en l’adquisició de noves competències i la necessitat que la didàctica de les llengües incorpori activitats plurilingües en la programació de l’ensenyament.
Paraules clau
Plurilingüisme, Competència plurilingüe, Didàctica de les llengües

Article Details

Com citar
Nussbaum, Luci. “Una didàctica del plurilingüisme”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 7, no. 3, pp. 1-13, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/306298.