Octavio Paz: l´assaig com a passió critica. María Zambrano: l´escriptura com a "pur acte de fe"
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ana Bundgard
Aarhus Universitet
L’article tracta del gènere de l’assaig, El Laberinto de la soledad d’Octavio Paz, assaig icònic de crítica moral i històrica que María Zambrano va interpretar en un breu text titulat «Un descenso a los infiernos». Un tret distintiu dels assaigs de Paz és la seva passió crítica. La clau de l´escriptura de María Zambrano hi és al seu text programàtic de 1934 «Por qué se escribe» L’objectiu d’aquest article és posar en relleu com va interpretar Paz la solitud del poble mexicà, i com va interpretar Zambrano la transcendència de la soledat.
Paraules clau
teoria de l´assaig, passió critica, escriptura, soledat
Article Details
Com citar
Bundgard, Ana. “Octavio Paz: l´assaig com a passió critica. María Zambrano: l´escriptura com a ‘pur acte de fe’”. Aurora: papeles del Seminario María Zambrano, no. 25, pp. 22-37, doi:10.1344/Aurora2024.25.2.
Drets
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Ana Bundgard, 2024
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents: a. L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra. b. Els textos es difondran amb la llicència Reconeixement de Creative Commons, la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.Articles més llegits del mateix autor/a
- Ana Bundgård, En la exposición se señalarán semejanzas y diferencias entre las categorías fundamentales que utilizan Heidegger y Zambrano para legitimar que la vinculación entre poiesis y logos es la única manera de rememorar el ser olvidado en la metafísica occ , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 12 (2011)
- Ana Bundgård, Nietzsche y María Zambrano: nihilismo y creación , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 10 (2009)
- Ana Bundgård, Expresión del desarraigo en el exilio , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 14 (2013)
- Ana Bundgård, Los géneros literarios y la "escritura del centro" como transgénero en la obra de María Zambrano , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 3 (2001)
- Ana Bundgård, El refejo de la tragedia antigua en dos versiones modernas de Antígona: Søren Kierkegaard y María Zambrano , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 16 (2015)
- Ana Bundgård, La ambigüedad de un género en movimiento , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 19 (2018)
- Ana Bundgård, Exilio y transcendencia , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 8 (2007)
- Ana Bundgård, "La filialidad del cordero": Interpretación de la imagen simbólica del cordero en textos escogidos de María Zambrano , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 4 (2002)
- Ana Bundgård, Raíces becquerianas de la razón poética , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 7 (2005)
- Ana Bundgård, La ciudad de la espera y la esperanza , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 2 (1999)