Empara, agonia i fracàs d’un pallasso: María Zambrano davant el mirall fílmic de Charles Chaplin

Main Article Content

Andrea Luquin Calvo

El text present aborda, a partir de l’article «Charlot o l’histrionisme» de María Zambrano i les seves connexions amb altres crítiques filosòfiques sobre el cinema de Chaplin, l’empara, l’agonia i el fracàs del subjecte modern. Aquest es personifica a través del pallasso Chaplin/ Charlot, que funciona com a mirall fílmic des del qual Zambrano no tan sols fa una interpretació d’aquest personatge, sinó també una crítica al pensament i a la construcció de la identitat del subjecte.  

Paraules clau
Chaplin, identitat, cinema, pallasso, filosofia, Chaplin, identitat, cinema, pallasso, filosofia

Article Details

Com citar
Luquin Calvo, Andrea. “Empara, agonia i fracàs d’un pallasso: María Zambrano davant el mirall fílmic de Charles Chaplin”. Aurora: papeles del Seminario María Zambrano, no. 23, doi:10.1344/Aurora2022.23.4.