Empara, agonia i fracàs d’un pallasso: María Zambrano davant el mirall fílmic de Charles Chaplin
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Andrea Luquin Calvo
Universitat Internacional de València (VIU)
El text present aborda, a partir de l’article «Charlot o l’histrionisme» de María Zambrano i les seves connexions amb altres crítiques filosòfiques sobre el cinema de Chaplin, l’empara, l’agonia i el fracàs del subjecte modern. Aquest es personifica a través del pallasso Chaplin/ Charlot, que funciona com a mirall fílmic des del qual Zambrano no tan sols fa una interpretació d’aquest personatge, sinó també una crítica al pensament i a la construcció de la identitat del subjecte.
Paraules clau
Chaplin, identitat, cinema, pallasso, filosofia, Chaplin, identitat, cinema, pallasso, filosofia
Article Details
Com citar
Luquin Calvo, Andrea. “Empara, agonia i fracàs d’un pallasso: María Zambrano davant el mirall fílmic de Charles Chaplin”. Aurora: papeles del Seminario María Zambrano, no. 23, doi:10.1344/Aurora2022.23.4.
Drets
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Andrea Luquin Calvo, 2022
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents: a. L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra. b. Els textos es difondran amb la llicència Reconeixement de Creative Commons, la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.Articles més llegits del mateix autor/a
- Andrea Luquin Calvo, Las arquitecturas del exilio en María Zambrano , Aurora: papeles del Seminario María Zambrano: Núm. 15 (2014)