Producció i tria de continguts. Què cal conservar?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El concepte d'arxiu es transforma, cosa que ens fa plantejar, com a institucions culturals, la funció del nostre arxiu, el que hauria de representar i com s'haurien d'estructurar les institucions d'acord amb això. La nostra comprensió del passat, el present i el futur també està estretament vinculada a la manera com organitzem i processem informació amb mitjans electrònics i com obtenim coneixements i sentit d'aquests processos. Els arxius es converteixen en complexes bases interconnectades i ja no es limiten a contenir el nostre passat perquè els historiadors i altres investigadors l'examinin. Els arxius han esdevingut essencials en la creació i la reflexió del passat i el present. Què volen dir totes aquestes afirmacions per als nostres arxius institucionals?, quina podria ser la funció i el sentit dels arxius contemporanis?, i què pensem dels arxius en relació amb les nostres institucions i el que hi fem?
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Paula Fernández Valdés, Aconseguir la sostenibilitat cultural mitjançant la conservació del videoart: plataformes de lliure distribució , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Carolina Arévalo, Bettina Korintenberg, Resonaciones: sons vibrant simpàticament en el temps i l’espai , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Catalina Morla Gayà Morlà, Marta Rizo García, Museus, memòria col·lectiva i imaginaris narratius. La comunicació participativa com a estratègia per a construir relats no hegemònics en museus amb vocació social , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Jesús Carrillo Castillo, El museu com a arxiu , Artnodes: Núm. 10: (Novembre 2010). NODE 10. Arxius (coord.: Rosina Gómez-Baeza, Pau Alsina)
- Antonio Labella, Salvador Sancha, Maria Cuevas, Heterocronicitat. Cronos a debat , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- José Manuel Corona-Rodríguez, Cultura de la participació cívica: mobilització transmèdia i hacktivisme en comunitats de pràctica (casos de fans i makers) , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Jesús Fernando Monreal, Arconts digitals i artistes recol·lectors. Poètiques d’arxiu a l’entorn de les humanitats digitals , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Salomé Cuesta Valera, Paula Fernández Valdés, Salvador Muñoz Viñas, NFT i art digital: noves possibilitats per al consum, la difusió i la preservació de les obres d’art contemporani , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Paloma González Díaz, Creació digital: futurs possibles (i assolibles) , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Boris Groys, Sobre el que és nou , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.