Aprendre a ser mestre de religió catòlica. Testimonis d’un procés de formació inicial a partir de la seva narrativa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
RESUM: Aquest article posa de relleu la formació de mestres de religió catòlica durant el procés de formació inicial a partir de la seva experiència viscuda a la Universitat. A través de l’anàlisi en profunditat de les narratives dels estudiants, s’aporten elements per a la reflexió i l’anàlisi amb la intenció que ens ajudin a bastir una formació dels futurs mestres genuïnament educativa i vinculada a l’Església, i que aquesta contribució sigui un element configurador de l’itinerari de la DECA a la Facultat.
PARAULES CLAU: narrativa, experiència, formació inicial, mestre de religió catòlica
Learning to be a Catholic Religion teacher. Testimonies of an initial training process from their narratives
ABSTRACT: This article highlights the education of Catholic religion teachers through out their initial training from their experience at university. By thoroughly analysing the students’ narratives, elements for reflection and analysis are proposed with the aim of helping us to construct a genuinely educational, Church-linked education for prospective teachers. Also this contribution is intended to be a shaping element for the DECA (Ecclesiastical Declaration of Academic Competence) itinerary at the Faculty.
KEYWORDS: narrative, experience, initial training, Catholic Religion teacher.
Article Details
Mercè Cols, Universitat Ramon Llull
Mestra, Diplomada en Teologia, Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació. Professora de l’àrea d’humanitats de la FPCEE-Blanquerna de la URL.
Andreu Ibarz, Universitat Ramon Llull
Mestre, Llicenciat en Filosofia i Lletres i Doctor en teologia. Professor de l’àrea d’humanitats de la FPCEE-Blanquerna de la URL.Articles més llegits del mateix autor/a
- Andreu Ibarz, Francesc-Xavier Marín i Torné, Assumpta Sendra, Percepció sobre l’humanisme cristià. Estudi sobre l’empatia dels joves universitaris de Blanquerna-Universitat Ramon Llull envers el discurs del papa Francesc , Ars Brevis: Núm. 28 (2022)
- Francesc Torralba, Sara Figueras, Toni Giménez, Rosa M. Boixareu, Andreu Ibarz, Miquel Fabré, Antoni Nello, Recensions , Ars Brevis: 2000: Núm.: 6