Anàlisi de les adaptacions agudes a l'entrenament de força màxima mitjançant l'estudi de les modificacions del rendiment mecànic del tren superior
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Eliseo Iglesias Soler
Iván Clavel San Emeterio
Óscar Carballo Iglesias
Jorge Dopico Calvo
José Luis Tuimil López
El propòsit del nostre treball va ser valorar l’efecte agut de dues sessions de força màxima sobre el rendiment mecànic immediatament posterior. En 10 subjectes barons es van obtenir les càrregues corresponents a una repetició màxima (1RM) i a la màxima potència en l’execució concèntrica d’aixecament de banca. Cinc dies més tard es van realitzar dues sessions d’entrenament. En cadascuna s’hi van portar a terme 6 sèries de 2 repeticions d’aixecament de banca concèntric, al 90 % d’1RM, amb pauses mínimes de 3’. Abans i immediatament després de cada sessió es va mesurar la potència desenvolupada, tant amb la càrrega de màxima potència com amb el 90 % d’1RM. L’anàlisi dels resultats no va reflectir diferències significatives en el rendiment amb càrregues de màxima potència. Amb el 90 % va disminuir de forma significativa (p < 0,05) al final de la segona sessió. No es va trobar correlació significativa entre 1RM i les diferències entre els valors finals i inicials amb les càrregues de màxima potència individual. La correlació va ser significativa entre 1RM i les diferències entre la potència final i inicial al 90 % d’1RM en la primera sessió, tant en valors reals com percentuals (r = –0,631 i r = –0,678 respectivament).
Keywords
Força, Càrregues de contrast, Aixecament de banca, Potència.
Article Details
How to Cite
Iglesias Soler, Eliseo et al. “Anàlisi de les adaptacions agudes a l’entrenament de força màxima mitjançant l’estudi de les modificacions del rendiment mecànic del tren superior”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 87, pp. 64-72, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300362.
Most read articles by the same author(s)
- José Miguel Álamo Mendoza, Fernando Amador Ramírez, Xurxo Dopico Calvo, Eliseo Iglesias Soler, Bárbara Quintana Lima, Teaching Models for Giving an Introduction to Sport and School Sports: Comparative Study in Judo , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 No. 104 (2011)
- Luis Morenilla Burló, Eliseo Iglesias Soler, Relació entre hàbits de pràctica esportiva i condició física en adolescents de Galícia , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 No. 107 (2012)