Tractament de l'educació ambiental de l'àrea d'educació física. Problemàtica i propostes d'acció

Main Article Content

Víctor Manuel López Pastor
Esther Matilde López Pastor

El ràpid creixement de la pràctica d'activitats esportives en la naturalesa genera una sèrie d'impactes ambientals que estan sent denunciats per associacions ecologistes (CODA. 1992; AEDENAT, 1994) i revistes especialitzades («Quercus, GAIA, Natura. Integral», etc.) i a continuació plantegen propostes alternatives (AEDENAT, 1994; CENEAM, 1995; ECOTRANS, 1995 ). Com a professionals de l'educació física hem envestit aquesta problemàtica des del camp d'acció de l'edu-cació física com a àrea curricular del sistema educatiu. En el primer punt, expliquem com l'educació física —des del camp de coneixements i activitats que li és propi— posseeix una gran potencialitat per al tracta-ment de l'educació ambiental que, segons el nostre parer, encara està per desenvolupar. En el segon apartat. veiem  d'una forma genèrica com influeixen les activitats fisicoesportives en l'entorn natural i expliquem per què la seva simple pràctica no constitueix «per se» educació ambiental. Per últim, es presenten algunes orientacions i propostes d'acció per portar a terme un tractament de le activitats fisicoesportives en la naturalesa des d'una perspectiva crítica, com a aspecte clau per al foment d'una vertadera educació ambiental des de àrea de l'educació física.

Paraules clau
educació física, educació ambiental, naturalesa, impacte ambiental.

Article Details

Com citar
López Pastor, Víctor Manuel; and López Pastor, Esther Matilde. “Tractament de l’educació ambiental de l’àrea d’educació física. Problemàtica i propostes d’acció”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 50, pp. 76-83, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/311663.

Articles més llegits del mateix autor/a