Tractament de l'educació ambiental de l'àrea d'educació física. Problemàtica i propostes d'acció
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
El ràpid creixement de la pràctica d'activitats esportives en la naturalesa genera una sèrie d'impactes ambientals que estan sent denunciats per associacions ecologistes (CODA. 1992; AEDENAT, 1994) i revistes especialitzades («Quercus, GAIA, Natura. Integral», etc.) i a continuació plantegen propostes alternatives (AEDENAT, 1994; CENEAM, 1995; ECOTRANS, 1995 ). Com a professionals de l'educació física hem envestit aquesta problemàtica des del camp d'acció de l'edu-cació física com a àrea curricular del sistema educatiu. En el primer punt, expliquem com l'educació física —des del camp de coneixements i activitats que li és propi— posseeix una gran potencialitat per al tracta-ment de l'educació ambiental que, segons el nostre parer, encara està per desenvolupar. En el segon apartat. veiem d'una forma genèrica com influeixen les activitats fisicoesportives en l'entorn natural i expliquem per què la seva simple pràctica no constitueix «per se» educació ambiental. Per últim, es presenten algunes orientacions i propostes d'acció per portar a terme un tractament de le activitats fisicoesportives en la naturalesa des d'una perspectiva crítica, com a aspecte clau per al foment d'una vertadera educació ambiental des de àrea de l'educació física.
Article Details
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Juan Carlos Manrique Arribas, Víctor Manuel López Pastor, Roberto Monjas Aguado, José Juan Barba Martín, Juan Manuel Gea Fernández, Implantació d’un projecte de transformació social a Segòvia (Espanya): desenvolupament d’un programa d’esport escolar en tota la ciutat , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 105 (2011)