Els condicionants: concertació i imposició en el desenvolupament de la creativitat motriu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Napoleón Murcia Peña
És un estudi que es va dur a terme a 7 escoles urbanes d’un municipi de Caldas, amb una població univers de 2.113 nens i nenes. En aquestes institucions es van realitzar processos d’observació participant i entrevistes en profunditat per a seleccionar casos típics i poder aplicar entre els seleccionats un test de creativitat motriu. La investigació va buscar resposta a les indagacions: Com es manifesten els condicionants: concertació i imposició i quina és la seva influència en la creativitat motriu dels nens d’aquestes escoles? Per resoldre aquest interrogant, es va acudir a les propostes de complementarietat i integració metodològica assumides per Murcia i Jaramillo (2000), Camerino (1995), Mardones (1991), Habermas (1999), Trigo i cols. (1999) entre d’altres, utilitzen en conseqüència mètodes quali-quantitatius. Entre els resultats més importants es destaquen: • Els condicionants més utilitzats a l’escola són tres: La concertació, la imposició i una mena d’híbrid entre aquests dos. • No es presenten diferències significatives pel que fa a l’estat de desenvolupament de la creativitat motriu, a les escoles que utilitzen com a condicionant la concertació i la imposició (casos considerats típics), malgrat que hi ha millors nivells d’originalitat en aquells grups que són castigats i que utilitzen com a mecanisme de control la imposició.
Paraules clau
Creativitat en nens, Creativitat motriu, Concertació, Imposició
Article Details
Com citar
Murcia Peña, Napoleón. “Els condicionants: concertació i imposició en el desenvolupament de la creativitat motriu”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 71, pp. 29-39, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/301076.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Napoleón Murcia Peña, Luis Guillermo Jaramillo E., La dansa, factor de promoció etico moral en adolescents marginats , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 54 (1998)
- Napoleón Murcia Peña, L’avaluació de la creativitat motriu: un concepte per construir , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 65 (2001)