Disseny i validació d’un instrument per avaluar els continguts conceptuals sobre voleibol en educació secundària obligatòria
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Elena Hernández Hernández
José Manuel Palao Andrés
L’objectiu del present treball va ser validar un instrument per a l’avaluació dels continguts conceptuals en la iniciació al voleibol en l’etapa d’ESO. L’instrument estava compost de dos qüestionaris: a) qüestionaris d’avaluació dels continguts conceptuals per a primer curs d’ESO, i b) qüestionari per avaluar els continguts conceptuals per a tercer curs d’ESO. En primer lloc es va fer una validació de contingut a través de l’acord i consens de nou jutges experts en els aspectes qualitatiu (grau de comprensió, adequació en la redacció, pertinència de les preguntes, etc.) i quantitatiu (valoració global, escala de 0 a 10) de l’instrument. En segon lloc, es va aplicar l’instrument a una mostra de 96 alumnes, de primer i tercer cursos de l’ESO. Es va calcular la fiabilitat mitjançant l’aplicació de la prova test-retest. Els resultats van indicar que l’instrument d’avaluació dels continguts conceptuals sobre voleibol té els nivells òptims de fiabilitat i validesa per poder avaluar aquests coneixements en l’etapa d’educació secundària obligatòria.
Paraules clau
qüestionari, avaluació, ensenyament reglat, voleibol
Article Details
Com citar
Hernández Hernández, Elena; and Palao Andrés, José Manuel. “Disseny i validació d’un instrument per avaluar els continguts conceptuals sobre voleibol en educació secundària obligatòria”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 111, pp. 38-52, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/268144.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Vicente Ávila Gandía, José Manuel Palao Andrés, Efecte d’un treball de tècnica de desplaçament i d’un treball de pendents sobre el desplaçament en defensa i la capacitat de salt en voleibol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 102 (2010)
- Jillian Elizabeth Frideres, José Manuel Palao Andrés, Anàlisi de les notícies esportives de dos periòdics digitals d’Espanya i els Estats Units: promoció de l’activitat física i l’esport? , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 85 (2006)
- José Manuel Palao Andrés, La transferència de coneixement en ciències de l’esport a Espanya. Situació actual i proposta d’actuació , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 121 (2015)
- José Manuel Palao Andrés, Silvia Guzmán Morales, Efecte de l’existència de xarxa i del tipus de pilota sobre la participació i la percepció del procés en la iniciació al voleibol mitjançant formes jugades , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 94 (2008)
- José Manuel Palao Andrés, Elena Hernández Hernández, Prudencia Guerrero Cruz, Enrique Ortega Toro, Efecte de diferents estratègies de presentació de feedback mitjançant vídeo en classes d’Educació Física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 106 (2011)
- Javier Bermejo Frutos, José Luis López Elvira, José Manuel Palao Andrés, Diferències de gènere en salt d’alçada segons categories d’edat , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 111 (2013)
- Antonio Calderón Luquin, José Manuel Palao Andrés, Incidència de la forma d’organització a la sessió sobre el temps de pràctica i la percepció de la motivació en l’aprenentatge d’habilitats atlètiques , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 81 (2005)
- José Manuel Palao Andrés, Suport científic a l’entrenament. Un cas pràctic de disseny i aplicació de suport a l’alt rendiment , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 110 (2012)