Autoconcepte físic multidimensional i barreres per a la pràctica física en l’adolescència
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Rafael E. Reigal Garrido
Antonio Videra García
María Victoria Márquez Casero
José Luis Parra Flores
Aquest treball analitza les relacions entre l’autoconcepte físic multidimensional (habilitat física, condició física, atractiu físic i força) i l’autoconcepte general amb les barreres per a la pràctica física, posant de manifest la capacitat predictiva de les primeres variables sobre les puntuacions atorgades en els obstacles per fer activitat física. Participen en aquesta investigació 1929 adolescents de la ciutat de Màlaga (Espanya), en edats compreses entre 14 i 17 anys (M = 15,62; DT = ,96). La investigació segueix un disseny transversal en què s’ha usat l’enquesta per a la presa de dades, recollint-se informació sobre el sexe i l’edat. A més a més s’explora l’autoconcepte físic, mitjançant el Qüestionari d’Autoconcepte Físic (QAF - Goñi, Ruiz de Azúa, & Rodríguez, 2006), i les raons que podrien impedir fer activitat física, gràcies a l’Autoinforme de Barreres per a la Pràctica d’Exercici Físic (ABPEF - Niñerola, Capdevila, & Pintanel, 2006). Les anàlisis de correlació i regressió lineal mostren associacions significatives entre ambdues variables i posen de manifest la capacitat predictiva que té la percepció de l’autoconcepte físic sobre les barreres per a la pràctica física. Les dimensions que millor es relacionen amb les barreres per practicar són l’habilitat física i condició física, així com les mesures generals del QAF, autoconcepte físic general i autoconcepte general.
Paraules clau
adolescència, autoconcepte físic, barreres, pràctica física
Article Details
Com citar
Reigal Garrido, Rafael E. et al. “Autoconcepte físic multidimensional i barreres per a la pràctica física en l’adolescència”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 111, pp. 23-28, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/268137.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Rafael E. Reigal Garrido, Antonio Videra García, Ignacio Martín Tamayo, Rocío Juárez Ruiz de Mier, Importància de l’autoconcepte físic i l’autoeficàcia general en la predicció de la conducta de pràctica física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 112 (2013)
- Rafael E. Reigal Garrido, María Victoria Márquez Casero, Antonio Videra García, Ignacio Martín Tamayo, Rocío Juárez Ruiz de Mier, Efecte agut de l’activitat fisicoesportiva i l’expressió corporal sobre l’estat d’ànim , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 113 (2013)
- Rafael E. Reigal Garrido, Antonio Videra García, Freqüència de pràctica física i autoconcepte físic multidimensional en l’adolescència , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 105 (2011)