Freqüència de pràctica física i autoconcepte físic multidimensional en l’adolescència
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Rafael E. Reigal Garrido
Antonio Videra García
El present treball explora les relacions existents entre la pràctica
físicoesportiva i l’autoconcepte físic multidimensional, posades de manifest en
diverses investigacions (Alvariñas & González, 2004; Candel, Olmedilla, & Blas,
2008; Hellín, 2007; Goñi & Zulaica, 2000). La mostra utilitzada va estar
composta per 2.079 adolescents de Màlaga capital, estudiants de 3r i 4t de
secundària i 1r de batxillerat, en edats compreses entre els 14 i 17 anys (M =
15,62; DT = 0,95). Després de recollir dades relatives a la pràctica física, vam
obtenir informació sobre el seu autoconcepte físic mitjançant el Qüestionari
d’Autoconcepte Físic (CAF) elaborat per Goñi, Ruiz de Azúa i Liberal (2004), en
el qual es poden establir les dimensions següents: habilitat física, condició
física, atractiu físic i força, a més de mesurar l’autoconcepte físic general i
l’autoconcepte general. Els resultats trobats indiquen que els individus que
tenien una major freqüència d’activitat físic esportiva setmanal posseïen majors
puntuacions en el Qüestionari d’Autoconcepte Físic (CAF), amb diferències
significatives en tots els casos menys en la subescala autoconcepte general.
físicoesportiva i l’autoconcepte físic multidimensional, posades de manifest en
diverses investigacions (Alvariñas & González, 2004; Candel, Olmedilla, & Blas,
2008; Hellín, 2007; Goñi & Zulaica, 2000). La mostra utilitzada va estar
composta per 2.079 adolescents de Màlaga capital, estudiants de 3r i 4t de
secundària i 1r de batxillerat, en edats compreses entre els 14 i 17 anys (M =
15,62; DT = 0,95). Després de recollir dades relatives a la pràctica física, vam
obtenir informació sobre el seu autoconcepte físic mitjançant el Qüestionari
d’Autoconcepte Físic (CAF) elaborat per Goñi, Ruiz de Azúa i Liberal (2004), en
el qual es poden establir les dimensions següents: habilitat física, condició
física, atractiu físic i força, a més de mesurar l’autoconcepte físic general i
l’autoconcepte general. Els resultats trobats indiquen que els individus que
tenien una major freqüència d’activitat físic esportiva setmanal posseïen majors
puntuacions en el Qüestionari d’Autoconcepte Físic (CAF), amb diferències
significatives en tots els casos menys en la subescala autoconcepte general.
Paraules clau
autoconcepte físic, pràctica física, adolescència
Article Details
Com citar
Reigal Garrido, Rafael E.; and Videra García, Antonio. “Freqüència de pràctica física i autoconcepte físic multidimensional en l’adolescència”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 105, pp. 28-34, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/247581.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Rafael E. Reigal Garrido, Antonio Videra García, Ignacio Martín Tamayo, Rocío Juárez Ruiz de Mier, Importància de l’autoconcepte físic i l’autoeficàcia general en la predicció de la conducta de pràctica física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 112 (2013)
- Rafael E. Reigal Garrido, María Victoria Márquez Casero, Antonio Videra García, Ignacio Martín Tamayo, Rocío Juárez Ruiz de Mier, Efecte agut de l’activitat fisicoesportiva i l’expressió corporal sobre l’estat d’ànim , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 113 (2013)
- Rafael E. Reigal Garrido, Antonio Videra García, María Victoria Márquez Casero, José Luis Parra Flores, Autoconcepte físic multidimensional i barreres per a la pràctica física en l’adolescència , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 111 (2013)