Efectes d’un programa aquàtic educatiu dirigit a alumnat amb síndrome d’Angelman sobre la dimensió física: un estudi qualitatiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jaime Cantallops Ramón
Josep Vidal Conti
Pere A. Borràs Rotger
Francesc Xavier Ponseti Verdaguer
Pere Palou Sampol
L’objectiu d’aquest treball és elaborar i aplicar un programa aquàtic educatiu dirigit a alumnat greument afectat d’un centre d’educació especial, amb la intenció d’oferir un recurs educatiu que contribueixi a la seva educació integral i, a la vegada, avaluï els beneficis observats. La investigació està motivada per la falta d’estudis i experiències que relacionen l’aigua com a mitjà d’aprenentatge amb les persones greument afectades. S’ha treballat amb un total de dos participants amb síndrome d’Angelman, d’edats compreses entre els onze i els tretze anys. S’ha recollit la informació a partir d’entrevistes amb els professionals, gravacions amb càmera de vídeo de les sessions i fulls de registre. Els resultats mostren com el medi aquàtic pot contribuir al desenvolupament físic dels participants.
Paraules clau
medi aquàtic, síndrome d’Angelman, estudi qualitatiu, qualitat de vida i dimensió física
Article Details
Com citar
Cantallops Ramón, Jaime et al. “Efectes d’un programa aquàtic educatiu dirigit a alumnat amb síndrome d’Angelman sobre la dimensió física: un estudi qualitatiu”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 103, pp. 16-23, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/247963.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pere Palou Sampol, Xavier Ponseti Verdaguer, Margalida Gili Planas, Pere Antoni Borràs Rotger, Josep Vidal Conti, Motius per a l’inici, manteniment i abandonament de la pràctica esportiva dels preadolescents de l’illa de Mallorca , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 81 (2005)
- Pere Palou Sampol, Pere A. Borràs Rotger, Francesc Xavier Ponseti Verdaguer, Josep Vidal Conti, Miquel Torregrosa Álvarez, Intervenció per a la promoció d’actituds de fair play en futbolistes cadets , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 89 (2007)