Efectes d’un programa aquàtic educatiu dirigit a alumnat amb síndrome d’Angelman sobre la dimensió física: un estudi qualitatiu
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Jaime Cantallops Ramón
Josep Vidal Conti
Pere A. Borràs Rotger
Francesc Xavier Ponseti Verdaguer
Pere Palou Sampol
L’objectiu d’aquest treball és elaborar i aplicar un programa aquàtic educatiu dirigit a alumnat greument afectat d’un centre d’educació especial, amb la intenció d’oferir un recurs educatiu que contribueixi a la seva educació integral i, a la vegada, avaluï els beneficis observats. La investigació està motivada per la falta d’estudis i experiències que relacionen l’aigua com a mitjà d’aprenentatge amb les persones greument afectades. S’ha treballat amb un total de dos participants amb síndrome d’Angelman, d’edats compreses entre els onze i els tretze anys. S’ha recollit la informació a partir d’entrevistes amb els professionals, gravacions amb càmera de vídeo de les sessions i fulls de registre. Els resultats mostren com el medi aquàtic pot contribuir al desenvolupament físic dels participants.
Keywords
medi aquàtic, síndrome d’Angelman, estudi qualitatiu, qualitat de vida i dimensió física
Article Details
How to Cite
Cantallops Ramón, Jaime et al. “Efectes d’un programa aquàtic educatiu dirigit a alumnat amb síndrome d’Angelman sobre la dimensió física: un estudi qualitatiu”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 103, pp. 16-23, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/247963.
Most read articles by the same author(s)
- Pere Palou Sampol, Xavier Ponseti Verdaguer, Margalida Gili Planas, Pere Antoni Borràs Rotger, Josep Vidal Conti, Motius per a l’inici, manteniment i abandonament de la pràctica esportiva dels preadolescents de l’illa de Mallorca , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 No. 81 (2005)
- Pere Palou Sampol, Pere A. Borràs Rotger, Francesc Xavier Ponseti Verdaguer, Josep Vidal Conti, Miquel Torregrosa Álvarez, Intervenció per a la promoció d’actituds de fair play en futbolistes cadets , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 No. 89 (2007)