Les oposicions docents d’Educació Física com a trava per al professorat interí de llarga durada
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La docència és una professió en la qual les experiències professionals del passat són especialment rellevants, ja que es basen en la resolució de situacions pedagògiques i socials concretes. L’objectiu principal de l’estudi és analitzar com els docents interins d’Educació Física construeixen les seves perspectives i ideals sobre la professió, els conflictes que experimenten, així com creure que la seva feina en l’ensenyament té “data de caducitat”. Hi van participar dotze mestres d’Educació Física espanyols (set homes i cinc dones), de l’etapa d’educació primària, amb almenys 14 anys d’experiència docent. Es va utilitzar un estudi qualitatiu narratiu mitjançant entrevistes semiestructurades. Els resultats van reflectir la disminució del compromís i entusiasme en la professió a causa de la pressió que exerceixen els filtres i les estratègies de les oposicions del sistema educatiu espanyol sobre aquests educadors.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Gustavo González-Calvo, Fernando Otero-Saborido, David Hortigüela-Alcalá, Discurs de l’obesitat i Educació Física: riscos, implicacions i alternatives , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 148 (2022)
- César Méndez-Domínguez, Daniel Bores-García, Roberto Ruiz-Barquín, Miguel Gómez-Ruano, Luis Miguel Ruiz-Pérez, Condicionants situacionals i del joc en gols marcats amb porter-jugador de futsal , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 143 (2021)
- Gustavo González-Calvo, Daniel Bores-García, David Hortigüela-Alcalá, Raúl A. Barba-Martín, Adherencia a un programa de ejercicio físico en los ámbitos educativos y extraescolar , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 134 (2018)