Les oposicions docents d’Educació Física com a trava per al professorat interí de llarga durada

Main Article Content

Gustavo González-Calvo
David Hortigüela-Alcalá
Daniel Bores-García

La docència és una professió en la qual les experiències professionals del passat són especialment rellevants, ja que es basen en la resolució de situacions pedagògiques i socials concretes. L’objectiu principal de l’estudi és analitzar com els docents interins d’Educació Física construeixen les seves perspectives i ideals sobre la professió, els conflictes que experimenten, així com creure que la seva feina en l’ensenyament té “data de caducitat”. Hi van participar dotze mestres d’Educació Física espanyols (set homes i cinc dones), de l’etapa d’educació primària, amb almenys 14 anys d’experiència docent. Es va utilitzar un estudi qualitatiu narratiu mitjançant entrevistes semiestructurades. Els resultats van reflectir la disminució del compromís i entusiasme en la professió a causa de la pressió que exerceixen els filtres i les estratègies de les oposicions del sistema educatiu espanyol sobre aquests educadors.

Paraules clau
Educació Física, identitat professional, mestres interins, precarietat, sistema públic d’ensenyament

Article Details

Com citar
González-Calvo, Gustavo et al. “Les oposicions docents d’Educació Física com a trava per al professorat interí de llarga durada”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 1, no. 151, pp. 27-35, doi:10.5672/apunts.2014-0983.es.(2023/1).151.03.

Articles més llegits del mateix autor/a