ENSENYAMENT DELS JOCS ESPORTIUS: UN CANVI D'ENFOCAMENT

Main Article Content

Brenda Read
Jose Devis Devis

En aquest article volem presentar una nova aproximació a l'ensenyament dels jocs esportius I més en consonància amb la fmalitat educativa que persegueixen els centres escolars. Es tracta d'un intent de reconceptualització dins de l'ensenyament de l'educació física que, no sense esforç, s'estén pels col.legis anglesos. L'article de Rod Thorpe i David Bunker (1982) A model for the teaehing of games in secondary sehools va fer palesa la necessitat de reflexionar sobre l'ensenyament dels jocs esportius. Tanmateix, el nou enfocament ha d'entendre's com una resposta o reacció d'un grup de professionals a les insatisfactòries pràctiques de l'ensenyament als centres escolars, quedant així aclarida llur connexió amb la realitat quotidiana de l'educació física. Per a una millor comprensió del nostre enfocament, començarem amb una
breu exposició dels aspectes limitadors de l'ensenyament actual. Comentarem després les bases sobre les
quals es recolza aquesta alternativa i, fmalment, els aspectes a tenir en compte per a la planificació d'un currículum de jocs esportius.

Paraules clau
Sense especificar

Article Details

Com citar
Read, Brenda; and Devis Devis, Jose. “ENSENYAMENT DELS JOCS ESPORTIUS: UN CANVI D’ENFOCAMENT”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 4, no. 22, pp. 51-56, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFD/article/view/381479.