EDUCACIÓ FISICA I SÍNDROME DE DOWN. LA IDENTIFICACIÓ DE LES NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS

Main Article Content

Eulàlia Dordal Culla
Susana Camuñas Clemares

La constatada evolució dels conceptes d'interacció i d'educació especial ha originat i sustentat (en el marc de
la reforma educativa) l'aparició d'una nova idea d'escola que respongui a les necessitats educatives de tots els alumnes, sigui quin sigui el seu grau d'especificitat, i independentment de si es deriven en major o menor mesura d'handicaps, dèficits o qualsevol altre factor social, familiar, escolar, etc. Es tracta d'una escola oberta a la diversitat, que no pretén exigir a tots els alumnes igual rendiment acadèmic, sinó que, amb l'atenció personalitzada, cada alumne aconsegueixi el seu nivell òptim de desenvolupament. L'element central per respondre a aquestes diferents necessitats educatives és el nou model curricular. Un
únic marc curricular per a tot l'ensenyament obligatori subjecte a adequacions diverses, que fuig de la freqüent temptació d'elaborar currículums diferenciats i palal.lels (un per als alumnes "normals" i altre per als alumnes "especials"), basats en l'handicap com a base principal d'elaboració i desenvolupament, però que no fa d'aquest un factor definitiu, partint de la consideració de que tot individu discapacitat té les mateixes necessitats educatives que la resta d'alumnes i pot, a més a més, presentar unes necessitats educatives especial.

Paraules clau
Sense especificar

Article Details

Com citar
Dordal Culla, Eulàlia; and Camuñas Clemares, Susana. “EDUCACIÓ FISICA I SÍNDROME DE DOWN. LA IDENTIFICACIÓ DE LES NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 4, no. 22, pp. 31-44, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFD/article/view/381477.

Articles més llegits del mateix autor/a