UNA PROPOSTA DE SISTEMATITZACIÓ DELS ELEMENTS CONSTITUENTS DE LA MOTRICITAT INFANTIL
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En general, l'anàlisi i la taxonomització dels factors que componen la motricitat de l'infant és summament útil per al coneixement exhaustiu de la matèria per part de l'educador, però és inútil quan aquesta taxonomització parcel·la i programa la intervenció pedagògica. No podem pretendre una educació robotitzada en l'àmbit de l'educació motriu escolar, pròpia del pensament analític de l'adult, que ens obligui a descompondre la tasca quotidiana: avui lateralitat, demà equilibri i demà passat resistència ... Un plantejament educatiu de la motricitat amb una clara orientació recreativa i de desenvolupament que adopti "sistemàticament" la forma compartimentada de treball per continguts, més pròpia de plantejaments utilitaris i de rendiment, no és sempre vàlidaja que cal tenir present que l'efecte motivacional, d'interès i de centració-concentració vers la tasca a realitzar, només té raó de ser, especialment en la infancia, en una activitat determinada que capti l'atenció (l'acció sobre un material concret, una activitat col·lectiva, de lluita-oposició, un joc simbòlic, la construcció ... ). Com diu Wallon (1962): "Els nostres moviments no existeixen per ells mateixos sinó en funció d 'accions que tenen sentit".
Article Details
(c) 2021
Articles més llegits del mateix autor/a
- Marta Castañer i Balcells, DANSA-JAZZ , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 11-12 (1988)
- Marta Castañer i Balcells, EL SUPORT MUSICAL EN LA GIMNÀSTICA RÍTMICA ESPORTIVA , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 11-12 (1988)
- Marta Castañer i Balcells, Trazando nuevos horizontes , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 136 (2019)