REFLEXIONS SOBRE L'ORIGEN DE L'ESPORT
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
¿Quin tipus de procés històric ens porta a considera actualment una activitat com l'esport, quan anteriorment havia estat treball, després una diversió festiva, a continuació un joc ocasional, després es reconverteix en una ocasió de joc, utilitzant-se amb posterioritat com a mitjà pedagògic per, finalment,
generar les seves pròpies i genUÜl.es institucions? A través d'aquest treball, intentarem aproximar-nos a aquesta qüestió, en allò que podríem anomenar la història de l'esport. La feina és dura i conflictiva, ja que l'esport és un dels comportaments que utilitza símbols més notables de la nostra època i sobre el qual s'ha fet multitud de consideracions des dels diversos àmbits de la nostra societat. D'aquesta manera, científics, intel·lectuals, periodistes, tècnics, polítics, eclesiàstics i el públic en general opinen amb profusió i fins i tot amb passió sobre l'esport. L'esport s'ha convertit en la nostra època en un tema total, al qual poden accedir tots els estrats i sectors de la població. D'aquesta manera, no podríem desxifrar correctament les claus del període contemporani sense estudiar la simbologia, la natura i l'arrelament profund sòcio-històric del fenomen més genuí i universal dels nostres temps: l'esport. Per tal de conèixer la nostre època és necessari conèixer la significació i la trajectòria històrica de l'esport en la nostra societat, ja que aquesta activitat
no planificada amb anterioritat i que es genera per una barrera d'atzar i de necessitat als principis de la nostra era, s'ha convertit per dret propi en l'activitat més emblemàtica dels nostres temps.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Javier Olivera Betrán, De las prácticas físicas primigenias al deporte educativo (I) , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 67 (2002)
- Javier Olivera Betrán, Alberto Olivera Betrán, PARAL·LELISMES I DIFERÈNCIES ENTRE ELS JOCS PANHEL·LÈNICS I ELS JOCS OLÍMPICS MODERNS , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 37 (1994)
- Javier Olivera Betrán, Hacia una nueva comprensión del deporte. Factores endógenos y exógenos , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 86 (2006)
- Javier Olivera Betrán, Pobreza y deporte , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 102 (2010)
- Javier Olivera Betrán, Jordi Ticó Camí, GÈNESI I ETAPES EVOLUTIVES DEL BÀSQUET COM A ESPORT CONTEMPORANI. TAULES CRONOLÒGIQUES (1891-1992) , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 34 (1993)
- Javier Olivera Betrán, Escenarios y ambientes de la Educación Física , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 103 (2011)
- Javier Olivera Betrán, Albert Olivera Betrán, Las actividades físicas de aventura en la naturaleza (AFAN): revisión de la taxonomía (1995-2015) y tablas de clasificación e identificación de las prácticas , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 124 (2016)
- Javier Olivera Betrán, Jordi Ticó Camí, ANÀLISI FUNCIONAL DEL BÀSQUET COM A ESPORT D'EQUIP , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 27 (1992)
- Javier Olivera Betrán, Juegos Olímpicos Londres 2012: la olimpiada de las mujeres , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 109 (2012)
- Alberto Olivera Betrán, Javier Olivera Betrán, PROPOSTA D'UNA CLASSIFICACIÓ TAXONÓMICA DE LES ACTIVITATS FÍSIQUES D'AVENTURA A LA NATURA. MARC CONCEPTUAL I ANÀLISIS DELS CRITERIS ESCOLLITS , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 41 (1995)