LINCE PLUS: Research Software for Behavior Video Analysis
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Alberto Soto
National Institute of Physical Education of Catalonia (INEFC), University of Lleida (UdL), Lleida, Spain
Oleguer Camerino
National Institute of Physical Education of Catalonia (INEFC), University of Lleida (UdL), Lleida, Spain, 2 IRBLLEIDA (Lleida Institute for Biomedical Research), University of Lleida, Lleida, Spain,
Xavier Iglesias
National Institute of Physical Education of Catalonia (INEFC), University of Barcelona (UB), Barcelona, Spain,
M. Teresa Anguera
Faculty of Psychology, Institute of Neurosciences, University of Barcelona, Barcelona, Spain
Marta Castañer
National Institute of Physical Education of Catalonia (INEFC), University of Lleida (UdL), Lleida, Spain, 2 IRBLLEIDA (Lleida Institute for Biomedical Research), University of Lleida, Lleida, Spain
For many years the free LINCE software has been used by many researchers needing a tool to tag behaviors using video recordings, coding behaviors and data register. However, as a research group we envisage new challenges with regards to technology novelties, designing a new tool for the future that can be used in any type of device and closely working on line. LINCE PLUS is a free systematic observational research software that will enable including new trends such as artificial intelligence, web management, collaborative work as well as complex statistical packages, such as integrating the same R language compiler inside the application. It’s time for LINCE PLUS.
Paraules clau
computerized observation, observable behaviors, multifunctional software, statistics, open source, R language
Article Details
Com citar
Soto, Alberto et al. “LINCE PLUS: Research Software for Behavior Video Analysis”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 3, no. 137, pp. 149-53, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFD/article/view/360022.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Daniel Lapresa Ajamil, Jesús Chivite Navascués, Javier Arana Idiakez, M. Teresa Anguera, José Ramón Barbero Cadirat, Análisis de la eficacia del portero de fútbol cadete (14 a 16 años) , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 131 (2018)
- Xavier Iglesias, Ferran A. Rodríguez, Consumo de oxígeno estimado y gasto energético en competiciones de esgrima , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 55 (1999)
- Demetrio Lozano, Oleguer Camerino, Raúl Hileno, Interacción dinámica ofensiva en balonmano de alto rendimiento , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 125 (2016)
- Queralt Prat, Oleguer Camerino, Marta Castañer, Juan Andueza, Sílvia Puigarnau, El modelo pedagógico de responsabilidad personal y social como motor de innovación en educación física , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 136 (2019)
- Daniel Fernández Hermógenes, Oleguer Camerino, Antonio García de Alcaraz, Acciones ofensivas a balón parado en el fútbol , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 129 (2017)
- Daniel Lapresa Ajamil, Javier Arana Idiakez, Mario Amatria Jiménez, Francisco Javier Fernández Alejandro, M. Teresa Anguera, Fútbol: efectos de una unidad didáctica en la iniciación temprana , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 127 (2017)
- Ernest Baiget, Xavier Iglesias, Ferran A. Rodríguez, Prueba de campo específica de valoración de la resistencia en tenis: respuesta cardiaca y efectividad técnica en jugadores de competición , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 93 (2008)
- Alfonso Valero-Valenzuela, David Gregorio García, Oleguer Camerino, David Manzano, Hibridació del model pedagògic de responsabilitat personal i social i ludificació en educació física , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 141 (2020)
- Mario Amatria, Rubén Maneiro-Dios, M. Teresa Anguera, Análisis del éxito de la Selección Española en la UEFA-Euro 2012 , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 137 (2019)
- Daniel Lapresa, Félix Blanco, Mario Amatria, Javier Arana, M. Teresa Anguera, Análisis observacional de la ejecución del fundamento técnico-táctico “control” de Sergio Busquets , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 140 (2020)