La comunicació en el tauler de decisions a l’empresa: algunes aportacions estratègiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En la complexitat actual de la comunicació pública destaca el debat sobre la relació de les organitzacions amb els seus públics d'interès o stakeholders i, especialment, la responsabilitat del món dels negocis. En aquest context, la discussió acadèmica en els últims lustres ha incrementat el seu interès pel paper de la comunicació en l'empresa. No obstant això, des de l'acadèmia no se n'ha abordat explícitament la relació amb un procés directiu tan fonamental com és la presa de decisions estratègiques. En quina mesura una bona gestió dels vincles comunicatius atorga als directius bones pautes en la seva acció de govern? Aquest article contribueix a aclarir la relació entre comunicació empresarial i presa de decisions amb l'objectiu d'analitzar si l'establiment de relacions comunicatives amb públics d'interès enriqueix la difícil tasca de prendre decisions. D'aquesta manera, i per tal de fomentar un diàleg interdisciplinari, s'analitzen les propostes doctrinals més significatives, com les disciplines de relacions públiques, comunicació corporativa i teoria dels stakeholders en la gestió empresarial. Finalment, d'aquesta revisió sorgeix una proposta que aclareix conceptes i ofereix a la professió algunes claus perquè la comunicació faci una contribució estratègica en processos directius.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Anàlisi estan subjectes a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Així doncs, es permet la còpia, distribució, comunicació pública, obres derivades i usos comercials dels continguts de la revista sempre que se'n citi la font (Anàlisi) i l'autor de l'article. Els responsables d'Anàlisiagraeixen, però no exigeixen, que se'ls comuniquin els usos que es puguin fer dels continguts de la revista a partir d'aquesta llicència.És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a drets d'autor.
Per a usos i llicències no previstos en aquestes normes de publicació és necessari contactar directament amb els directors de la revista a l'adreça: revista.analisi@uab.cat
Si no s'indica el contrari, s'entenen acceptades la política de confidencialitat i l'avís legal de la revista en el moment de completar el lliurament d'un article i en el moment d'executar el formulari de registre.
L'autor declara que és l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Mónica Recalde Viana, Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials. Universitat de Navarra
Professora Ajudant Doctor de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i Doctora en Comunicació a la Universitat de Navarra.Elena Gutiérrez-García, Facultat de Comunicació. Universitat de Navarra
Professora Contractada Doctora de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra i subdirectora del Màster en Comunicació Política i Corporativa de la mateixa universitat.Articles més llegits del mateix autor/a
- Elena Gutiérrez-García, Mónica Recalde, Dibuixar el professional de demà: estudi Delphi sobre capacitats de la comunicació estratègica a Espanya , Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura: Núm. 59 (2018)