La comunicació en el tauler de decisions a l’empresa: algunes aportacions estratègiques

Main Article Content

Mónica Recalde Viana
Elena Gutiérrez-García

En la complexitat actual de la comunicació pública destaca el debat sobre la relació de les organitzacions amb els seus públics d'interès o stakeholders i, especialment, la responsabilitat del món dels negocis. En aquest context, la discussió acadèmica en els últims lustres ha incrementat el seu interès pel paper de la comunicació en l'empresa. No obstant això, des de l'acadèmia no se n'ha abordat explícitament la relació amb un procés directiu tan fonamental com és la presa de decisions estratègiques. En quina mesura una bona gestió dels vincles comunicatius atorga als directius bones pautes en la seva acció de govern? Aquest article contribueix a aclarir la relació entre comunicació empresarial i presa de decisions amb l'objectiu d'analitzar si l'establiment de relacions comunicatives amb públics d'interès enriqueix la difícil tasca de prendre decisions. D'aquesta manera, i per tal de fomentar un diàleg interdisciplinari, s'analitzen les propostes doctrinals més significatives, com les disciplines de relacions públiques, comunicació corporativa i teoria dels stakeholders en la gestió empresarial. Finalment, d'aquesta revisió sorgeix una proposta que aclareix conceptes i ofereix a la professió algunes claus perquè la comunicació faci una contribució estratègica en processos directius.

Paraules clau
Comunicació, govern corporatiu, decisions, estratègia, grups d'interès

Article Details

Com citar
Recalde Viana, Mónica; and Gutiérrez-García, Elena. “La comunicació en el tauler de decisions a l’empresa: algunes aportacions estratègiques”. Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura, no. 52, pp. 97-112, https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/304893.
Biografies de l'autor/a

Mónica Recalde Viana, Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials. Universitat de Navarra

Professora Ajudant Doctor de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i Doctora en Comunicació a la Universitat de Navarra.

Elena Gutiérrez-García, Facultat de Comunicació. Universitat de Navarra

Professora Contractada Doctora de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra i subdirectora del Màster en Comunicació Política i Corporativa de la mateixa universitat.