L'atenció a l'alumnat amb discapacitat en l'educació superior en línia: El cas de la Universitat Oberta de Catalunya
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'alumnat amb discapacitat ha guanyat presència en l'educació superior de manera progressiva en els últims anys, especialment en el cas de les institucions a distància. Les universitats en línia presenten avantatges per a aquest grup d'estudiants quant a accessibilitat i flexibilitat. No obstant això, l'alumnat amb discapacitat continua sent un col·lectiu en desavantatge que mostra un menor acompliment acadèmic i una major taxa d'abandonament que la resta de l'alumnat. La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) concentra una part significativa de l'alumnat amb discapacitat a Espanya emprant un model educatiu completament en línia. L'objectiu d'aquest treball és descriure l'atenció que la UOC ofereix a aquest col·lectiu d'estudiants considerant tant la seva història com el perfil dels seus usuaris, els mitjans humans i materials que s’hidestinen i les mesures que s'adopten per a afavorir la seva inclusió educativa. Es proposen, a més, recomanacions de millora. Les conclusions apunten a la necessitat de reorientar el suport a l'alumnat amb discapacitat desenvolupant una política institucional específica a llarg termini i habilitant un Servei especialitzat que permeti un seguiment actiu i personalitzat. L'experiència de l'atenció a aquest col·lectiu en el cas de la UOC pot ser rellevant en un context d'emergència de necessitats diverses per part de l'alumnat i d'adopció progressiva de models educatius híbrids o en línia per part de les universitats.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2022