La tutoria en el context escolar europeu

Main Article Content

Ana González-Benito

La tutoria ha estat implementada en gran diversitat de països en considerar-se com un component
fonamental que contribueix a aconseguir una educació integral i personalitzada, constituint-se un element
estratègic per a la millora de la qualitat educativa. Per això, es presenta un estudi descriptiu amb la
finalitat de mostrar una panoràmica general i actualitzada de la situació específica de l'acció tutorial i de
la figura del tutor als centres escolars en el marc europeu. Les dades s’han obtingut directament a partir
d'entrevistes a experts de l'àmbit educatiu i de l'anàlisi documental d'estudis d'organismes i institucions
sobre els sistemes d'orientació i de tutoria dins del marc europeu d'educació. Els resultats han permès
identificar les tendències i les polítiques educatives europees respecte a l'acció tutorial com l'activitat
orientadora desenvolupada per tot el professorat, especialment pel tutor.

Paraules clau
tutor, tutoria, orientació, unió europea

Article Details

Com citar
González-Benito, Ana. “La tutoria en el context escolar europeu”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, no. 56, pp. 67-79, https://raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/402297.