La tutoria en el context escolar europeu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La tutoria ha estat implementada en gran diversitat de països en considerar-se com un component
fonamental que contribueix a aconseguir una educació integral i personalitzada, constituint-se un element
estratègic per a la millora de la qualitat educativa. Per això, es presenta un estudi descriptiu amb la
finalitat de mostrar una panoràmica general i actualitzada de la situació específica de l'acció tutorial i de
la figura del tutor als centres escolars en el marc europeu. Les dades s’han obtingut directament a partir
d'entrevistes a experts de l'àmbit educatiu i de l'anàlisi documental d'estudis d'organismes i institucions
sobre els sistemes d'orientació i de tutoria dins del marc europeu d'educació. Els resultats han permès
identificar les tendències i les polítiques educatives europees respecte a l'acció tutorial com l'activitat
orientadora desenvolupada per tot el professorat, especialment pel tutor.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2022