Repensar l’assessorament psicopedagògic des d’un servei educatiu específic, el CRETDiC

Main Article Content

Neus Ferré
Montserrat Talaya

Aquest article situa el procés des del moment que s'inicia el projecte d'equip del CRETDiC
Tarragona i de com aquest es va articulant paral·lelament a la reflexió sobre què vol dir assessorar i el rol
que ocupa el psicopedagog en aquest procés, així com sobre la importància del context en el qual du a
terme. El recorregut efectuat articula la necessitat de disposar d'un marc conceptual des d'on aplicar
aquestes reflexions a la pràctica.
El text, permet transitar per diversos aspectes que considerem essencials en l'assessorament: la
participació de tots els agents, la utilització d'instruments que permetin fer emergir la singularitat dels
alumnes i el posicionament del psicopedagog al servei de la construcció col·laborativa del coneixement.
En l'article, conceptes com conversa col·laborativa, corresponsabilitat, temps lògic, xarxa col·laborativa i
escolta de la veu de l'alumne s'articulen al voltant del paradigma qüestió- resposta des del qual es proposa
l'assessorament a partir del qual contribuir a la creació de centres cohesionats i reflexius enfront de
la fragmentació i reactivitat de la societat actual.

Paraules clau
assessorament col·laboratiu, xarxa d'acompanyament, conversa col·laborativa, demanda, corresponsabilitat

Article Details

Com citar
Ferré, Neus; and Talaya, Montserrat. “Repensar l’assessorament psicopedagògic des d’un servei educatiu específic, el CRETDiC”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, no. 56, pp. 30-38, https://raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/402216.