Repensar l’assessorament psicopedagògic des d’un servei educatiu específic, el CRETDiC
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article situa el procés des del moment que s'inicia el projecte d'equip del CRETDiC
Tarragona i de com aquest es va articulant paral·lelament a la reflexió sobre què vol dir assessorar i el rol
que ocupa el psicopedagog en aquest procés, així com sobre la importància del context en el qual du a
terme. El recorregut efectuat articula la necessitat de disposar d'un marc conceptual des d'on aplicar
aquestes reflexions a la pràctica.
El text, permet transitar per diversos aspectes que considerem essencials en l'assessorament: la
participació de tots els agents, la utilització d'instruments que permetin fer emergir la singularitat dels
alumnes i el posicionament del psicopedagog al servei de la construcció col·laborativa del coneixement.
En l'article, conceptes com conversa col·laborativa, corresponsabilitat, temps lògic, xarxa col·laborativa i
escolta de la veu de l'alumne s'articulen al voltant del paradigma qüestió- resposta des del qual es proposa
l'assessorament a partir del qual contribuir a la creació de centres cohesionats i reflexius enfront de
la fragmentació i reactivitat de la societat actual.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2022