TALLER D’EQUITACIÓ TERAPÈUTICA A L’INSTITUT MARTA MATA DE MONTORNÈS DEL VALLÈS (Barcelona)

Main Article Content

Glòria Reyner Xiol

Els alumnes amb discapacitats mentals i físiques de diversa consideració, solen tenir poca autonomia. A l’ensenyament
secundari, sense ajudes explícites, poden viure amb moltes dificultats el propi procés d’inclusió i aprenentatge. La
relació amb els altres companys a l’institut els exigeix estratègies eficaces i competències bàsiques perquè aquesta
relació sigui ben positiva. El sistema educatiu, si no considera les seves necessitats educatives específiques, els pot
portar a treballar els mateixos continguts una i altra vegada, fins i tot de manera disgregada. L’Institut Marta Mata de
Montornès del Vallès té una Unitat de Suport d’Educació Especial (USEE). La necessitat d’inclusió i millora de
l’aprenentatge d’aquests alumnat va plantejar la reflexió d’ajudar-los d’una manera diferent: treballar més
transversalment a través de centres d’interès i amb experiències vivencials que els ajudessin a una major integració
sensorial. En el marc d’aquesta estratègia i del projecte educatiu del centre, es va incloure en el seu currículum un
taller d’equitació terapèutica.

Paraules clau
necessitats educatives especials,, educació inclusiva, aadaptació del currículum.

Article Details

Com citar
Reyner Xiol, Glòria. “TALLER D’EQUITACIÓ TERAPÈUTICA A L’INSTITUT MARTA MATA DE MONTORNÈS DEL VALLÈS (Barcelona)”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, no. 42, pp. 72-80, https://raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/368449.