TALLER D’EQUITACIÓ TERAPÈUTICA A L’INSTITUT MARTA MATA DE MONTORNÈS DEL VALLÈS (Barcelona)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els alumnes amb discapacitats mentals i físiques de diversa consideració, solen tenir poca autonomia. A l’ensenyament
secundari, sense ajudes explícites, poden viure amb moltes dificultats el propi procés d’inclusió i aprenentatge. La
relació amb els altres companys a l’institut els exigeix estratègies eficaces i competències bàsiques perquè aquesta
relació sigui ben positiva. El sistema educatiu, si no considera les seves necessitats educatives específiques, els pot
portar a treballar els mateixos continguts una i altra vegada, fins i tot de manera disgregada. L’Institut Marta Mata de
Montornès del Vallès té una Unitat de Suport d’Educació Especial (USEE). La necessitat d’inclusió i millora de
l’aprenentatge d’aquests alumnat va plantejar la reflexió d’ajudar-los d’una manera diferent: treballar més
transversalment a través de centres d’interès i amb experiències vivencials que els ajudessin a una major integració
sensorial. En el marc d’aquesta estratègia i del projecte educatiu del centre, es va incloure en el seu currículum un
taller d’equitació terapèutica.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2015