EL TREBALL EN XARXA PER A L’ÈXIT EDUCATIU DE L’ALUMNAT AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Garantir una educació inclusiva és un dels reptes que té pendent el sistema educatiu, ja que implica
promoure la igualtat d’oportunitats d’accés i de resultats a tots infants en les escoles ordinàries, inclosos
aquells nens i nenes que presenten discapacitats o limitacions greus per a l’aprenentatge. Les escoles
que són Comunitats d’Aprenentatge, acollint-se a un model d’escola inclusiva, promouen contextos
d’aprenentatge basats en la diversificació de les interaccions, el diàleg igualitari i la participació de tota
la comunitat en el procés d’aprenentatge dels nens i nenes. Aquestes escoles són el context inclusiu a
través del qual hem analitzat la transformació que implica l’atenció a la diversitat i especialment, el
suport educatiu a l’alumnat amb necessitats educatives especials. Les dades obtingudes mostren una
desmonopolització de la responsabilitat de suport per part del mestre d’educació especial, responsabilitat
que s’estén a tota la comunitat, de manera que identifiquem diferents agents de suport educatiu. Aquest
suport s’ofereix en el context de l’aula ordinària, i es planifica per promoure el màxim aprenentatge per
l’infant amb dificultats. Un suport educatiu que es diversifica, que implica a multiplicitat d’agents, genera
un context complex i global del suport educatiu, per la qual cosa necessita d’una treball en xarxa
sistemàtic, coherent i on tots els agents de suport hi participin. Presentem la forma de sistematitzar i
concretar aquest treball en xarxa a través de la Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD) i evidenciem
l’impacte que aquesta coordinació entre els diferents agents té en el progrés escolar dels infants que
presenten més dificultats.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2015
Articles més llegits del mateix autor/a
- Andrea Jardí, Belinda Siles, Anna Suñer, Anna Vila, L’abordatge de conductes disruptives des d’una perspectiva inclusiva , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 55 (2021): Novembre 2021 (3a època)