Guia per a elaborar unitats didàctiques integrades per a la inclusió
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En el present article s'exposa un recurs pràctic ideat per les autores destinat a guiar l'elaboració d'Unitats Didàctiques Integrades per a la inclusió. L'instrument orienta, des del moment del seu disseny inicial, l'adequació de cadascun dels elements de la seqüència didàctica a les característiques de tot l'alumnat d'un grup. D'aquesta manera tots els alumnes i totes les alumnes, independentment de les seues necessitats educatives, podran estar presents, aprendre i participar en les experiències d'aprenentatge comunes, al temps que s’eviten posteriors adaptacions. Per a la seua elaboració s'han utilitzat tres referents. En primer lloc, l'estructura de la tasca integrada, nucli de programació de les unitats didàctiques competencials que utilitzem. En segon lloc, l'adaptació d'alguns dels indicadors que es refereixen a la programació d'aula de la dimensió C2 de la 3ª edició revisada del Index for Inclusion i, en tercer lloc, l'adaptació de les pautes del Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA). El recurs és una peça essencial d'un procés més ampli que ho justifica i que, de forma simplificada, segueix els principis i les fases del procediment de programacions múltiples (DPM) proposat per Robert Ruiz i Bel (2006). Part d'un bon coneixement de l'alumnat i tracta de planificar, des de la proposta comuna, les millors condicions per a la inclusió i el desenvolupament de les competències de tots els alumnes i les alumnes d'un aula, en particular d'aquells i aquelles amb major risc de ser exclosos.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) ÀÁF Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2018