Reivindicacions femenines a les assignatures de clàssiques
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Els darrers dos segles, la societat ha anat prenent consciència, lentament, de les desigualtats a les quals ha estat sotmesa la dona de manera sistemàtica i ha intentat posar-hi solució des de tots els àmbits possibles. Una manera d’ajudar a la causa, segons el consens, és la formació de referents femenins que permetin a qualsevol dona d’aspirar a ser el que desitgi. En aquest sentit, creiem que les assignatures de clàssiques poden aportar exemples que facin visible el paper femení, sense maquillar-lo però tampoc sense negar-lo. Així, emmarcant-nos en la legislació actual de l’educació secundària, volem proposar un seguit d’activitats que permetin als alumnes de les assignatures de clàssiques de reconèixer alguns personatges femenins rellevants que van escriure en les llengües grega o llatina, com ara Safo, Sulpícia, Teano, Hipàtia d’Alexandria o Hildegarda de Bingen.
Article Details
Derechos de autor
El/la autor/a que publica en esta revista está de acuerdo con los términos siguientes:
a. El/la autor/a conserva los derechos de autoría y otorga a la revista el derecho de primera publicación de la obra
b. Los textos se difundirán con la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite compartir la obra con terceros, siempre que éstos reconozcan su autoría, su publicación inicial en esta revista y las condiciones de la licencia.
Tasas por envios y publicación: AFAM no cobra tasas por envios de trabajos, ni cuotas por la publicación de sus artículos.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Ignasi Vidiella Puñet, La poesia profètica en l'ORATIO AD COETVM SANCTORVM , Anuari de Filologia. Antiqua et Mediaeualia: 2021: Núm.: 11.2 ARDVA QVAE PVLCHRA: Contribucions d'estudis clàssics presentades al VII Congrés Nacional Ganimedes