De l’origen a l’encarnació: l’estratègia teo-carno-política a Eva de la Argentina de María Seoane com a representant de la cinematografia populista de la «marea rosada»

Main Article Content

Matías Beverinotti

L'article analitzarà l'estratègia de legitimació cinematogràfica dels nous populismes sud-americans del segle XXI o «marea rosada» focalitzant-se en l'anàlisi de la pel·lícula Eva de la Argentina de María Seoane (2010). Sostindrem que el cinema és una eina crucial de la «marea rosada» per a crear, augmentar i/o sostenir la seva popularitat que, quan narra la història d'herois nacionals, mostra el present lideratge com el retorn d'una figura històrica i de la seva agenda política. Això conforma una articulació populista teo-carno-política. La pel·lícula de Seoane ho fa utilitzant Eva Perón i les mateixes tècniques cinematogràfiques de la propaganda peronista de meitat del segle XX per tal de legitimar l’aparició messiànica de la nova líder o «model de l’arribada», que reprèn una teleologia interrompuda.

Paraules clau
Marea Rosada, Peronisme, Kirchnerisme, Eva Perón, Cristina Kirchner, encarnació

Article Details

Com citar
Beverinotti, Matías. “De l’origen a l’encarnació: l’estratègia teo-carno-política a Eva de la Argentina de María Seoane com a representant de la cinematografia populista de la «marea rosada»”. 452ºF: revista de teoría de la literatura y literatura comparada, no. 28, pp. 15-35, doi:10.1344/452f.2023.28.2.