Huellas (des)calzadas: Rastros y desplazamientos de la teoría estética heideggeriana en Atrabiliarios de Doris Salcedo

Main Article Content

Romina Wainberg
Aquest assaig té el propòsit d'establir una relació d'intertextualitat hipotètica entre «L'origen de l'obra d'art» (1935-1936) de Martin Heidegger i l'obra Atrabiliarios (1992/2004) de l'artista colombiana Doris Salcedo. Si bé no existeixen actualment proves explícites de que Heidegger hagi format part constitutiva de la biblioteca de l'artista, el rumb d'aquesta anàlisi permetrà inferir que la interacció de Salcedo respecte a la teoria de l'art de Heidegger és versemblant. Aquesta anàlisi argumentarà que la interacció versemblant, tal com és materialitzada a Atrabiliarios, no suposa una simple refracció o un cas il·lustratiu de la teoria estètica heideggeriana, sinó un distanciament crític dels seus pressupostos filosòfics.
Paraules clau
Biblioteques d’artistes, Estètiques llatinoamericanes, Filosofia de l’art, Arts visuals i plàstiques, Doris Salcedo, Martin Heidegger

Article Details

Com citar
Wainberg, Romina. “Huellas (des)calzadas: Rastros y desplazamientos de la teoría estética heideggeriana en Atrabiliarios de Doris Salcedo”. 452ºF: revista de teoría de la literatura y literatura comparada, no. 19, pp. 29-39, https://raco.cat/index.php/452F/article/view/342040.