Organitzacions, xarxes socials i gestió del coneixement
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les xarxes socials tenen un paper molt rellevant com a substrat sobre el qual es produeixen la majoria dels processos relacionats amb la transmissió d'informació i la generació i transferència de coneixement. La gestió del coneixement, que té com una de les seves funcions aconseguir optimitzar aquests processos a les organitzacions, ha de tenir en compte aquesta funció essencial de les xarxes socials. En aquest article descrivim alguns dels mecanismes concrets pels quals l'estructura de les xarxes socials influeix en l'efectivitat de la transmissió d'informació i també de la creació i transferència de coneixement. A partir d'això es poden deduir algunes consideracions sobre les característiques de les xarxes socials que són més indicades en cada cas per a la consecució dels objectius de l'organització. La gestió del coneixement ha de saber utilitzar les xarxes existents i, si és possible, aconseguir que aquestes xarxes adoptin l'estructura més adequada.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0.
(c) autors, 2014
Articles més llegits del mateix autor/a
- Fernando Álvarez, Agustí Canals, Mónica Cerdán, Natàlia Cugueró-Escofet, Dalilis Escobar, Àngels Fitó Bertran, Laura Lamolla, Josep Lladós-Masllorens, Enric Serradell, Pere Suau-Sanchez, Fets i reptes que han marcat la gestió empresarial en els darrers 25 , Oikonomics. Revista d'economia, empresa i societat: Núm. 17 (2022): 25 anys d'Estudis d'Economia i Empresa a la UOC: reflexions en clau de futur
- Agustí Canals, Ian Hülskamp, Plataformes digitals: fonaments i una proposta de classificació , Oikonomics. Revista d'economia, empresa i societat: Núm. 14 (2020): Economia col·laborativa (I): Economies de plataforma i negocis col·laboratius
- Agustí Canals, Innovació quàntica , Oikonomics. Revista d'economia, empresa i societat: Núm. 20 (2023): Innovació i transformació digital: reptes i oportunitats