Organitzacions, xarxes socials i gestió del coneixement

Main Article Content

Agustí Canals

Les xarxes socials tenen un paper molt rellevant com a substrat sobre el qual es produeixen la majoria dels processos relacionats amb la transmissió d'informació i la generació i transferència de coneixement. La gestió del coneixement, que té com una de les seves funcions aconseguir optimitzar aquests processos a les organitzacions, ha de tenir en compte aquesta funció essencial de les xarxes socials. En aquest article descrivim alguns dels mecanismes concrets pels quals l'estructura de les xarxes socials influeix en l'efectivitat de la transmissió d'informació i també de la creació i transferència de coneixement. A partir d'això es poden deduir algunes consideracions sobre les característiques de les xarxes socials que són més indicades en cada cas per a la consecució dels objectius de l'organització. La gestió del coneixement ha de saber utilitzar les xarxes existents i, si és possible, aconseguir que aquestes xarxes adoptin l'estructura més adequada.

Paraules clau
gestió del coneixement, gestió de la informació, organització, xarxes socials

Article Details

Com citar
Canals, Agustí. “Organitzacions, xarxes socials i gestió del coneixement”. Oikonomics. Revista d’economia, empresa i societat, no. 2, pp. 6-14, https://raco.cat/index.php/oikonomics/article/view/399547.