Psicomotricitat i intel·ligències múltiples. Compartint un espai

Main Article Content

Yolanda Cardona Casanova

Cada cop som més conscients que a les nostres escoles hi tenim diversitat d’alumnat amb diferents necessitats, interessos, capacitats i habilitats. Davant d’aquesta realitat es planteja l’interrogant següent: quines eines, recursos, possibilitats, tenim a l’escola que ens poden ajudar a obtenir informació sobre aquesta pluralitat?
Són moltes les teories que giren al voltant de l’educació, l’ensenyament i l’aprenentatge. La psicomotricitat dinàmica i les intel·ligències múltiples de Gardner han estat les que han ajudat a donar una resposta a l’interrogant que es planteja.
L’experiència que es presenta ha estat realitzada a l’escola Josep Fusté d’Alforja amb el grup d’alumnes de P5.
L’objectiu d’aquest article és mostrar com dos orígens de treball diferents es poden fusionar per convertir-se en un recurs per observar i planificar la nostra pràctica. El que es pretén és recollir informació que ajudi a entendre les necessitats, interessos, habilitats i capacitats dels infants i, a la vegada, ens hi permeti donar resposta.
En tot moment es té present que hi ha més factors que cal tenir en compte a l’hora de decidir què pot ajudar a fer progressar cada infant. Per aquesta raó els resultats de l’observació feta a la sala de psicomotricitat són utilitzats com un complement enriquidor per a la pràctica diària a l’escola.

Paraules clau
Psicomotricitat dinàmica, Intel·ligències múltiples de Gardner, Habilitat, Interès, Observació, Coherència educativa.

Article Details

Com citar
Cardona Casanova, Yolanda. “Psicomotricitat i intel·ligències múltiples. Compartint un espai”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 26, pp. 46-55, doi:10.17345/comeduc201346-55.