Instruments per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària

Main Article Content

Ez Zahra Ait Abou
Juan González Martínez

Als darrers anys, moltes investigacions s’han dedicat a la reflexió al voltant del concepte de competència digital i de l’essència del nou alumnat, que ha crescut envoltat de tecnologia. Com a resultat d’aquestes reflexions, han sorgit diversos instruments que miren d’avaluar la competència digital des de diferents perspectives. A aquest article partim de la necessitat d’avaluar aquesta competència a l’alumnat de secundària, per determinar les accions formatives necessàries per garantir-ne l’adquisició, al servei de l’aprenentatge. Analitzem els dos instruments disponibles específicament adreçats a l’alumnat d’aquesta edat, iDCA i INCOTIC-ESO, i determinem els paral·lelismes i les divergències. Finalment, proposem l’ús complementari per obtenir un diagnòstic més complet que lligui amb la definició més completa de competència digital.

Paraules clau
educació secundària, competència digital, avaluació, instruments

Article Details

Com citar
Ait Abou, Ez Zahra; and González Martínez, Juan. “Instruments per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària”. Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l’Educació, no. 1, pp. 21-34, https://raco.cat/index.php/UTE/article/view/368072.