Instruments per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Als darrers anys, moltes investigacions s’han dedicat a la reflexió al voltant del concepte de competència digital i de l’essència del nou alumnat, que ha crescut envoltat de tecnologia. Com a resultat d’aquestes reflexions, han sorgit diversos instruments que miren d’avaluar la competència digital des de diferents perspectives. A aquest article partim de la necessitat d’avaluar aquesta competència a l’alumnat de secundària, per determinar les accions formatives necessàries per garantir-ne l’adquisició, al servei de l’aprenentatge. Analitzem els dos instruments disponibles específicament adreçats a l’alumnat d’aquesta edat, iDCA i INCOTIC-ESO, i determinem els paral·lelismes i les divergències. Finalment, proposem l’ús complementari per obtenir un diagnòstic més complet que lligui amb la definició més completa de competència digital.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Cinta Espuny-Vidal, M. José de Cid Ibeas, Juan González Martínez, Mercè Gisbert Cervera, El plan TAC de centro: cómo afrontar la gestión de las TIC. Reflexiones a partir de una experiencia en el instituto , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 1 (2011)
- Juan González Martínez, Educación bilingüe y actitudes lingüísticas en Els Ports (Castellón) y Matarranya (Teruel) , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2012)