Principis neurodidàctics per a l’aprenentatge / Jesús C. Guillen, Félix Pardo, Anna Forés, Teresa Hernández, Carme Trinidad
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article recull l’interès que està despertant en l’educació la contribució de les neurociències. Seran motiu d’aquest article donar a conèixer l'estat actual de les recerques en neurociències que es poden aplicar a l'educació, comprendre el perquè de la seva presència en la societat i en l’educació, així com donar a conèixer què és la neurodidàctica, d’on neix i quins són els seus principis per a l’educació: saber el valor propositiu de les accions d’ensenyament–aprenentatge fonamentades en el coneixement del cervell. L’argumentació contrastada d’aquests principis ens ajudarà també a desmentir alguns dels «neuromites» o falses creences del coneixement del cervell en l’educació. Així mateix, també es vol evidenciar el paper de la neurodidàctica davant dels trastorns de l’aprenentatge per acabar parlant del rol i les funcions del neuroeducador/a
_______________________________________________________________________
Cet article recueille l’intérêt qu’éveille dans l’éducation la contribution des neurosciences. Il vise à faire connaître l’état actuel des recherches en neurosciences qui peuvent être appliquées à l’éducation, comprendre les raisons de leur présence dans la société et dans l’éducation, ainsi que faire connaître la neuro-didactique, d’où elle naît et quels sont ses principes pour l’éducation: connaître la valeur de proposition des actions d’enseignement-apprentissage fondées sur la connaissance du cerveau. L’argumentation contrastée de ces principes nous aidera aussi à démentir certains «neuro-mythes» ou fausses croyances de la connaissance du cerveau dans l’éducation. Parallèlement, nous voulons aussi mettre en évidence le rôle de la neuro-didactique face aux altérations de l’apprentissage pour parler finalement du rôle et des fonctions du/de la neuro-éducateur/trice.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Sandra Costa, Anna Forés i Miravalles, Marta , 1968- Burguet i Arfelis, Els tutors de resiliència en l'educació social / Les tuteurs de résilience dans l'éducation sociale , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 46
- Anna Forés i Miravalles, Joana M. Sancho, Cristina Alonso Cano, La indagació en l’educació superior. Implicació i corresponsabilitat en l’acte d’ensenyar i aprendre a la universitat , Temps d'Educació: 2010: Núm.: 38
- Marta , 1968- Burguet i Arfelis, Anna Forés i Miravalles, La resiliència, forjant els temps de les possibilitats / La Résilience, forger le temps du possibilités , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 46
- Anna Forés i Miravalles, Educació per a una cultura de pau , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 48