Principis neurodidàctics per a l’aprenentatge / Jesús C. Guillen, Félix Pardo, Anna Forés, Teresa Hernández, Carme Trinidad

Main Article Content

Jesús C. Guillen
Félix Pardo
Anna Forés i Miravalles
Teresa Hernández
Carme Trinidad

Aquest article recull l’interès que està despertant en l’educació la contribució de les neurociències. Seran motiu d’aquest article donar a conèixer l'estat actual de les recerques en neurociències que es poden aplicar a l'educació, comprendre el perquè de la seva presència en la societat i en l’educació, així com donar a conèixer què és la neurodidàctica, d’on neix i quins són els seus principis per a l’educació: saber el valor propositiu de les accions d’ensenyament–aprenentatge fonamentades en el coneixement del cervell. L’argumentació contrastada d’aquests principis ens ajudarà també a desmentir alguns dels «neuromites» o falses creences del coneixement del cervell en l’educació. Així mateix, també es vol evidenciar el paper de la neurodidàctica davant dels trastorns de l’aprenentatge per acabar parlant del rol i les funcions del neuroeducador/a

_______________________________________________________________________

Cet article recueille l’intérêt qu’éveille dans l’éducation la contribution des neurosciences. Il vise à faire connaître l’état actuel des recherches en neurosciences qui peuvent être appliquées à l’éducation, comprendre les raisons de leur présence dans la société et dans l’éducation, ainsi que faire connaître la neuro-didactique, d’où elle naît et quels sont ses principes pour l’éducation: connaître la valeur de proposition des actions d’enseignement-apprentissage fondées sur la connaissance du cerveau. L’argumentation contrastée de ces principes nous aidera aussi à démentir certains «neuro-mythes» ou fausses croyances de la connaissance du cerveau dans l’éducation. Parallèlement, nous voulons aussi mettre en évidence le rôle de la neuro-didactique face aux altérations de l’apprentissage pour parler finalement du rôle et des fonctions du/de la neuro-éducateur/trice.

Paraules clau
neurodidàctica, neurociències, educació, aprenentatge, neuroeducador/a / Neuro-didactique, neurosciences, éducation, apprentissage, neuro-éducateur/trice

Article Details

Com citar
Guillen, Jesús C. et al. “Principis neurodidàctics per a l’aprenentatge / Jesús C. Guillen, Félix Pardo, Anna Forés, Teresa Hernández, Carme Trinidad”. Temps d’Educació, no. 49, pp. 49-67, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/303522.