Avaluació de la qualitat docent i promoció del professorat. Legislació universitària espanyola: modificació de la Llei orgànica d’universitats. Professorat funcionari: de l’habilitació a l’acreditació (2004-2008)

Main Article Content

Josep , 1943- Carreras Barnés
Després de guanyar el Partit Socialista les eleccions generals de març de 2004, el nou govern va iniciar un procés de modificació de la Llei orgànica d’universitats (LOU) —promulgada el 2002 pel govern del Partit Popular—, amb l’objectiu de potenciar l’autonomia de les universitats. En aquest article s’explica el desenvolupament del procés de tramitació parlamentària de la nova llei (Llei orgànica de modificació de la LOU) fins a la seva promulgació el mes d’abril del 2007; es comenten les modificacions introduïdes en l’articulat referent al professorat universitari funcionari, i s’analitza la normativa subsegüent de desenvolupament reglamentari.
_____________________________________________

Après que le Parti socialiste (PSOE) ait gagné les -élections générales de mars 2004, le nouveau gouvernement a entamé un processus de modification de la Loi organique des Universités (LOU) —promulguée en 2002 par le gouvernement du Parti populaire (PP)—, dans le but de renforcer l’autonomie des universités. Dans cet article, nous expliquons le développement du processus parlementaire qui a mené à la nouvelle loi (Loi organique de modification de la LOU) jusqu’à sa promulgation au mois d’avril 2007, nous commentons les modifications introduites dans le domaine faisant référence aux enseignants universitaires fonctionnaires, et nous analysons la réglementation subséquente de développement réglementaire.
Paraules clau
selecció del professorat universitari, legislació universitària espanyola, acreditació

Article Details

Com citar
Carreras Barnés, Josep , 1943-. “Avaluació de la qualitat docent i promoció del professorat. Legislació universitària espanyola: modificació de la Llei orgànica d’universitats. Professorat funcionari: de l’habilitació a l’acreditació (2004-2008)”. Temps d’Educació, no. 40, pp. 193-22, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/248253.