Concepcions del professorat universitari sobre la formació ètica i ciutadana a l'espai europeu d'ensenyament superior: un estudi de cas

Main Article Content

Francisco Esteban Bara
Teodor Mellen
Maria Rosa Buxarrais Estrada

La formació ètica i per a la ciutadania ha estat objecte de debat des de la implantació de l'espai europeu d'ensenyament superior. És interessant que sigui així, ja que es tracta d'un tipus de formació que forma part de la missió formativa de la universitat, tal com la seva història s'ha encarregat de demostrar-nos. Aquest tipus de formació no es pot analitzar només des de la pedagogia que requereix, les competències que s'han de fomentar o el tipus d'estudiants i professionals que la contemporaneïtat necessita. El seu bon desenvolupament també ha d'endinsar-se en què és el que entén el professor universitari per aquesta formació, en quin estat pensa que està i com concep els seus estudiants amb referència a aquest tema. Aquest treball presenta l'estudi del cas de professors de diferents universitats europees de les àrees d'educació, filosofia i humanitats.

Paraules clau
espai europeu d'ensenyament superior, ètica, ciutadania

Article Details

Com citar
Esteban Bara, Francisco et al. “Concepcions del professorat universitari sobre la formació ètica i ciutadana a l’espai europeu d’ensenyament superior: un estudi de cas”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 11, no. 3, pp. 22-31, doi:10.7238/rusc.v11i3.1778.
Biografies de l'autor/a

Francisco Esteban Bara, Professor del Departament de Teoria i Història de l'Educació de la Universitat de Barcelona

Francisco Esteban is a lecturer in the Department of Theory and History of Education at the University of Barcelona (UB), Spain. He is a member of the consolidated Research Group on Moral Education (GREM) at the same university. His lines of research focus on Education in Values and Ethical Education in universities. He has had various articles on these topics published in monographic books and renowned journals. In 2002 he received an award from the Oscense del Voluntariado-UNICEF platform for the essay: Excelentes profesionales y comprometidos ciudadanos: un cambio de mirada desde la universidad.

Teodor Mellen, Professor del Departament de Ciències Socials d'Esade

Teodor Mellen is a lecturer in the Department of Social Sciences, ESADE, Spain. A sociologist by profession, he works in social research and university teaching. He is a member of the ESADE-URL Observatory of Values. His lines of interest include research methods and techniques, and social and cultural change processes.

Maria Rosa Buxarrais Estrada, Catedràtica d'Universitat, Departament de Teoria i Història de l'Educació de la Universitat de Barcelona

She is the principal researcher of the consolidated Research Group on Moral Education (GREM) at the University of Barcelona (UB), Spain. Her lines of research are Higher Education and Ethical Learning, Families and Education in Values, among others. She has had articles published in renowned national and international journals.