Per què una proposta d'avaluació formativa amb feedback automàtic en una assignatura de matemàtiques en línia?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Teresa Sancho-Vinuesa
Universitat Oberta de Catalunya
Núria Escudero-Viladoms
Universitat Autònoma de Barcelona
En aquest article es presenta una nova estratègia docent en un curs bàsic de matemàtiques per a estudiants d'enginyeria de la Universitat Oberta de Catalunya; es descriu l'experiència de la seva implantació en el curs 2010-2011 i es discuteixen els resultats obtinguts. Aquesta metodologia, basada en l'avaluació formativa, es concreta en la realització setmanal de qüestionaris de pràctica i d'avaluació amb feedback automàtic, a més de la realització d'activitats pròpies del material del curs. En la retroalimentació del sistema, no solament s'informa de la validesa de la resposta, sinó que també es proporcionen suggeriments i comentaris del possible origen de l'error. D'una banda, els resultats obtinguts suggereixen que la metodologia docent implantada dóna als estudiants l'oportunitat de regular el seu propi procés d'aprenentatge i al professorat, la possibilitat de detectar problemàtiques i reaccionar amb agilitat; d'altra banda, fomenta les interaccions amb contingut matemàtic tant entre estudiants com entre estudiant i professor. A més, amb aquesta estratègia docent, el nombre d'estudiants que abandonen l'assignatura s'ha reduït notablement.
Paraules clau
aprenentatge basat en l'activitat, avaluació formativa en línia, feedback automàtic, feedback immediat, estratègia docent
Article Details
Com citar
Sancho-Vinuesa, Teresa; and Escudero-Viladoms, Núria. “Per què una proposta d’avaluació formativa amb feedback automàtic en una assignatura de matemàtiques en línia?”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 9, no. 2, pp. pág. 59-79 | p. 167, doi:10.7238/rusc.v9i2.1285.
Biografies de l'autor/a