Per què una proposta d'avaluació formativa amb feedback automàtic en una assignatura de matemàtiques en línia?

Main Article Content

Teresa Sancho-Vinuesa
Núria Escudero-Viladoms
En aquest article es presenta una nova estratègia docent en un curs bàsic de matemàtiques per a estudiants d'enginyeria de la Universitat Oberta de Catalunya; es descriu l'experiència de la seva implantació en el curs 2010-2011 i es discuteixen els resultats obtinguts. Aquesta metodologia, basada en l'avaluació formativa, es concreta en la realització setmanal de qüestionaris de pràctica i d'avaluació amb feedback automàtic, a més de la realització d'activitats pròpies del material del curs. En la retroalimentació del sistema, no solament s'informa de la validesa de la resposta, sinó que també es proporcionen suggeriments i comentaris del possible origen de l'error. D'una banda, els resultats obtinguts suggereixen que la metodologia docent implantada dóna als estudiants l'oportunitat de regular el seu propi procés d'aprenentatge i al professorat, la possibilitat de detectar problemàtiques i reaccionar amb agilitat; d'altra banda, fomenta les interaccions amb contingut matemàtic tant entre estudiants com entre estudiant i professor. A més, amb aquesta estratègia docent, el nombre d'estudiants que abandonen l'assignatura s'ha reduït notablement.
Paraules clau
aprenentatge basat en l'activitat, avaluació formativa en línia, feedback automàtic, feedback immediat, estratègia docent

Article Details

Com citar
Sancho-Vinuesa, Teresa; and Escudero-Viladoms, Núria. “Per què una proposta d’avaluació formativa amb feedback automàtic en una assignatura de matemàtiques en línia?”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 9, no. 2, pp. pág. 59-79 | p. 167, doi:10.7238/rusc.v9i2.1285.
Biografies de l'autor/a

Teresa Sancho-Vinuesa, Universitat Oberta de Catalunya

Teresa Sancho-Vinuesa es Doctora Ingeniera en Electrónica(Universitat Ramon Llull, 1995) y licenciada en Matemáticas (Universitat de Barcelona, 1990). Actualmente es profesora de los Estudios de Informática, Multimedia y Telecomunicación, y Directora de Investigación de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Núria Escudero-Viladoms, Universitat Autònoma de Barcelona

Núria Escudero-Viladoms es licenciada en Matemáticas (Universitat Politècnica de Catalunya) y ha realizado un Máster Oficial en Iniciación a la Investigación en Didáctica de las Matemáticas y las Ciencias (Universitat Autónoma de Barcelona) y un Máster en Cualificación Pedagógica para el profesorado de Educación Secundaria en Matemáticas (Universitat Politécnica de Catalunya). Actualmente es estudiante de doctorado en Didáctica de las Matemáticas y las Ciencias de la Universidad Autónoma de Barcelona. Es profesora de matemáticas en un instituto de enseñanza secundaria del Departamento de Enseñanza de la Generalitat de Catalunya y consultora en la asignatura de Iniciación a las Matemáticas para la Ingeniería de la Universidad Oberta de Catalunya.