OER, estàndards i tendències

Main Article Content

Germania del Rocio Rodriguez Morales
Samanta Patricia Cueva Carrión

Els termes objectes d'aprenentatge (OA) i recursos educatius oberts (OER) són d'interès en molts àmbits socials, principalment en el de l'educació superior, perquè constitueixen una valuosa possibilitat d'equitat o justícia social a través de l'accés, aplicació i generació de coneixement.

 

Perquè els OER aportin als dissenyadors o als usuaris tots els avantatges i les característiques que tenen, com ara reusabilitat, accessibilitat, interoperabilitat i aplicabilitat en el marc dels objectius plantejats per a crear-los, han d'estar alineats a les tendències i avenços de la societat com a fi i la tecnologia com a mitjà.

 

Aquest article presenta la recerca duta a terme per les autores sobre tres aspectes seleccionats de la prospectiva actual dels OER estàndards d'accessibilitat, la incorporació de components socials i el Web semàntic.

 

La integració d'eines socials afavoreixen la intervenció activa dels dissenyadors i usuaris dels OER i amb això s'aconsegueix l'aprenentatge col·laboratiu; a més a més, el procés de creació dels OER és més ràpid, ja que facilita que s'hi accedeixi a través de cercadors que estan enllaçats a plataformes educatives i eines socials (Web 2.0). Així mateix, l'etiquetatge social per part d'usuaris als OER hi afegeixen metadades descriptives; finalment, s'ha de considerar l'ús de llicències de propietat intel·lectual que permetin reconèixer els autors i reutilitzar el material de forma oberta.

Article Details

Com citar
Rodriguez Morales, Germania del Rocio; and Cueva Carrión, Samanta Patricia. “OER, estàndards i tendències”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 7, no. 1, https://raco.cat/index.php/RUSC/article/view/225685.