Fer-se adult a Espanya. Autoidentificació, creences i autoestima dels fills d'immigrants
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Alejandro Portes
Universidades de Princeton y Miami
Erik Vickstrom
Universidad de Princeton
Rosa Aparicio Gómez
Instituto Universitario Ortega y Gasset
Revisem la literatura sobre els determinants de les autoidentitats etniconacionals i de les autoestimes com a preludi de l'examen d'aquests resultats en una àmplia mostra estadísticament representativa d'adolescents de segona generació a Madrid i Barcelona. Tot i que aquests resultats psicosocials són mal·leables, continuen representant unes importants dimensions de l'adaptació dels immigrants i poden comportar conseqüències significatives, tant per a la mobilitat individual com per a les mobilitats col·lectives. Les teories actuals es basen en bona part en informació provinent dels Estats Units i d'altres països anglòfons. La disponibilitat d'un nou i ampli estudi espanyol ens permet comprovar aquestes teories en un context sociocultural completament diferent. L'anàlisi conclou amb un model d'equacions estructurals que resumeix els principals determinants de les identitats i les autoestimes nacionals entre els fills d'immigrants a Espanya. Es discuteixen les implicacions teòriques i pràctiques d'aquestes troballes.
Paraules clau
autoidentitat, aculturació selectiva, aculturació dissonant, immigració, adolescents
Article Details
Com citar
Portes, Alejandro et al. “Fer-se adult a Espanya. Autoidentificació, creences i autoestima dels fills d’immigrants”. Papers: revista de sociologia, vol.VOL 98, no. 2, pp. 227-61, https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/263704.
Biografies de l'autor/a