Resoldre no és aprendre. De la resolució a la competència matemàtica i de la vivenciació a l'abstracció i la generalització matemàtica

Main Article Content

Josep Callís i Franco
A través de la transcripció d'unes sessions
de classe, l'article planteja la necessitat de
transformar el procediment de
transferència educativa en el qual es
tinguin en compte la graduació de les
diferents fases o etapes didàctiques que
possibilitin l'abstracció i la generalització
matemàtica. En aquest procés es posa una
atenció especial en les fases de vivenciació
i manipulació i en aquella en què la
vivenciació pren una posició clau en
aquest camí didàctic i que, sovint,
malauradament no es té en compte a
causa, fonamentalment, d'una falta de
capacitació en aquesta tècnica educativa.
Alhora, porta a la reflexió sobre la
necessitat de plantejar situacions
problemàtiques seqüencials per tal
d'arribar a processos deductius o inductius
que permetin la generalització de
fenòmens i lleis, de manera que l'objectiu
essencial en l'activitat matemàtica no és
resoldre, sinó aprendre.

Article Details

Com citar
Callís i Franco, Josep. “Resoldre no és aprendre. De la resolució a la competència matemàtica i de la vivenciació a l’abstracció i la generalització matemàtica ”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 36, pp. 29-47, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/302366.

Articles més llegits del mateix autor/a