Teacher Target: Un model per formar professors d’AICLE i AFE en entorns politècnics

Main Article Content

Carmen Sancho Guinda
L’objectiu d’aquest estudi és presentar un model alternatiu de formació del professorat, anomenat Teacher Target Model, per a facilitar als docents de ciències el pas a l’ensenyament en llengua anglesa. Dissenyat com un trop visual educatiu orientat a canviar mentalitats i pràctiques, aquest model resulta de l’anàlisi de necessitats d’un grup de professors de ciència i tecnologia—participants en els seminaris que la Universitat Politècnica de Madrid imparteix des de 2009. Llurs impressions, nocions i classes enregistrades en vídeo revelen una visió majoritària i monolítica de les estratègies didàctiques i de la interacció dins de l’aula, amb el consegüent empobriment dels seus repertoris lingüístics i de gèneres. Per a pal·liar aquestes carències, el model proposat entrellaça cinc corrents de discurs que convergeixen en la classe universitària: el discurs disciplinari, el (meta)discurs del mitjà suport, la inserció de gèneres, la fase o etapa de la classe, i l’estil docent. Amb això es pretén promoure una comunicació natural més enllà de la transmissió de continguts tècnics, acostant la classe en ALF a la dinàmica AICLE.
Paraules clau
AICLE, ALF, formació del professorat, entorns politècnics, repertoris lingüístics i de gènere

Article Details

Com citar
Sancho Guinda, Carmen. “Teacher Target: Un model per formar professors d’AICLE i AFE en entorns politècnics”. Language Value, vol.VOL 5, pp. 76-106, https://raco.cat/index.php/LanguageValue/article/view/302108.
Biografia de l'autor/a

Carmen Sancho Guinda, Departamento de Lingüística Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología Universidad Politécnica de Madrid, Spain EIAE (Escuela de Ingeniería Aeronáutica y del Espacio)

Carmen Sancho Guinda is senior lecturer in the Department of Applied Linguistics at the Polytechnic University of Madrid, where she teaches English for Academic Purposes, Professional Communication, and in-service seminars for engineering teachers undertaking English-medium instruction. Her research focus is the interdisciplinary analysis of academic and professional discourses and innovation in the learning of academic competencies. Her most recent publications are Stance and Voice in Written Academic Genres (Palgrave, 2012), co-edited with Ken Hyland, and Narratives in Academic and Professional Genres (Peter Lang, 2013), co-edited with Maurizio Gotti.