Teacher Target: Un model per formar professors d’AICLE i AFE en entorns politècnics
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carmen Sancho Guinda
Departamento de Lingüística Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología
Universidad Politécnica de Madrid, Spain
EIAE (Escuela de Ingeniería Aeronáutica y del Espacio)
L’objectiu d’aquest estudi és presentar un model alternatiu de formació del professorat, anomenat Teacher Target Model, per a facilitar als docents de ciències el pas a l’ensenyament en llengua anglesa. Dissenyat com un trop visual educatiu orientat a canviar mentalitats i pràctiques, aquest model resulta de l’anàlisi de necessitats d’un grup de professors de ciència i tecnologia—participants en els seminaris que la Universitat Politècnica de Madrid imparteix des de 2009. Llurs impressions, nocions i classes enregistrades en vídeo revelen una visió majoritària i monolítica de les estratègies didàctiques i de la interacció dins de l’aula, amb el consegüent empobriment dels seus repertoris lingüístics i de gèneres. Per a pal·liar aquestes carències, el model proposat entrellaça cinc corrents de discurs que convergeixen en la classe universitària: el discurs disciplinari, el (meta)discurs del mitjà suport, la inserció de gèneres, la fase o etapa de la classe, i l’estil docent. Amb això es pretén promoure una comunicació natural més enllà de la transmissió de continguts tècnics, acostant la classe en ALF a la dinàmica AICLE.
Paraules clau
AICLE, ALF, formació del professorat, entorns politècnics, repertoris lingüístics i de gènere
Article Details
Com citar
Sancho Guinda, Carmen. “Teacher Target: Un model per formar professors d’AICLE i AFE en entorns politècnics”. Language Value, vol.VOL 5, pp. 76-106, https://raco.cat/index.php/LanguageValue/article/view/302108.
Biografia de l'autor/a