Teaching English to the rythm of the brain

Main Article Content

Aurélie Edjidjimo Madua

Ensenyar i aprendre idiomes de manera eficient esdevé cada cop més important, especialment quan es tracta de l'idioma anglès. Els sistemes educatius han de ser capaços de dotar els estudiants de les eines i habilitats necessàries per enfrontar-se a aquest món. Tot i això, encara hi ha marge de millora per aconseguir aquest propòsit. Aquest article cerca contribuir a la millora del procés d'ensenyament-aprenentatge de l'anglès a partir dels descobriments de les neurociències. És una revisió bibliogràfica que proporciona troballes basades en la neurociència per ajudar els professors a facilitar l'aprenentatge de llengües estrangeres. Els avenços en neurotecnologia han permès als neurocientífics observar directament el funcionament del cervell humà. En aquest context se situa el camp interdisciplinari de la neuroeducació. S'especialitza a servir l'educació en proporcionar evidència cerebral rellevant. Aquest estudi va trobar que els mestres han d'estimular la motivació, l'atenció, les emocions i la memòria per ajudar els estudiants a processar i aprendre anglès. Aquest estudi es contextualitza a l'ensenyament d'estudiantat de Secundària. Amb els adolescents, els mestres han de considerar la importància de reduir l'estrès, promoure el sistema de recompenses, utilitzar la varietat a l'ensenyament, enfortir la memòria de treball i fomentar la interacció social, així com una mentalitat de creixement. En observar el llenguatge al cervell, sembla que ambdós hemisferis estan involucrats en el procés del llenguatge, cosa que sembla emfatitzar la importància de proporcionar un entorn d'aprenentatge multimodal ric. A més, tant la memòria declarativa com la processal són sistemes de memòria subjacents a l'adquisició del llenguatge. Tot i això, els adolescents tenen una memòria declarativa més forta. Implica que els professors d'idiomes han d'apel·lar aquests darrers alhora que permeten el desenvolupament de la memòria procedimental. A la llum de les troballes, aquest estudi produeix una guia que exemplifica la incorporació dels principis de la neurociència dins una lliçó d'anglès estàndard. Porta els mestres a considerar les troballes de la neurociència i operar intencionalment; i crear un entorn d'aprenentatge on els docents instrueixin al ritme del cervell i optimitzin les habilitats de l’alumnat.

Paraules clau
neuroeducació, neurociència educativa, neurociència cognitiva, idioma, anglès com a segon idioma, memòria, procés d'ensenyament-aprenentatge

Article Details

Com citar
Edjidjimo Madua, Aurélie. “Teaching English to the rythm of the brain”. Journal of Neuroeducation, vol.VOL 3, no. 1, pp. 34-52, doi:10.1344/joned.v3i1.39456.