Redes sociales y campañas electorales: Twitter como fuente informativa en las elecciones catalanas del #25N
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Amparo López Meri
El Twitter s'ha integrat en les rutines productives dels periodistes, que difonen les seves
notícies i rastregen temes d'actualitat en aquesta xarxa social. Aquest article avalua si els
tuits sobre esdeveniments previstos serveixen de font informativa als periodistes, a
partir del cas #25N, etiqueta que fa referència a les eleccions al Parlament de Catalunya
del 25 de novembre de 2012. Els resultats indiquen que Twitter pot funcionar com a font
d'alertes, per detectar incidències i imprevistos, i també com a font informativa
complementària per seguir actes en desenvolupament, com mítings, debats o el mateix
escrutini. No obstant això, es difonen més opinions que informació, i de les valoracions es desprèn un ambient favorable a la independència de Catalunya, d'acord amb la majoria
postelectoral d'escons de partits independentistes. Des d'aquesta perspectiva, Twitter
pot exercir de termòmetre, per polsar l'opinió pública, detectar tendències polítiques o
anticipar resultats.
notícies i rastregen temes d'actualitat en aquesta xarxa social. Aquest article avalua si els
tuits sobre esdeveniments previstos serveixen de font informativa als periodistes, a
partir del cas #25N, etiqueta que fa referència a les eleccions al Parlament de Catalunya
del 25 de novembre de 2012. Els resultats indiquen que Twitter pot funcionar com a font
d'alertes, per detectar incidències i imprevistos, i també com a font informativa
complementària per seguir actes en desenvolupament, com mítings, debats o el mateix
escrutini. No obstant això, es difonen més opinions que informació, i de les valoracions es desprèn un ambient favorable a la independència de Catalunya, d'acord amb la majoria
postelectoral d'escons de partits independentistes. Des d'aquesta perspectiva, Twitter
pot exercir de termòmetre, per polsar l'opinió pública, detectar tendències polítiques o
anticipar resultats.
Article Details
Com citar
López Meri, Amparo. “Redes sociales y campañas electorales: Twitter como fuente informativa en las elecciones catalanas del #25N”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 32, no. 2, pp. 115-37, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/302334.