Interdisciplinarietat de les àrees en l'educació primària. L'educació física reforç de l'àrea de llengua castellana i literatura

Main Article Content

Julio Conde Caveda
Milagros Arteaga Checa
Virginia Viciana Garófano

Pretenem aportar una proposta concreta sobre el concepte d'interdisciplinarietat de les àrees del currículum d'Educació Primària, en aquest en particular, de l'Educació Física amb l'àrea de Llengua Castellana i Literatura. Així doncs, justifiquem l'estudi remetent-nos als models d'aprenentatge i ensenyament: models conductuals, cognitius i interactius, destacant els principals autors que aporten d'una o altra manera aspectes interessants per al desenvolupament d'aquest treball. Des de totes les perspectives defensem que la interdisciplinarietat, basada en la significativitat dels aprenentatges i la globalitat, és un principi clau, bàsic i fonamental en qualsevol procés d'ensenyament-aprenentatge, en què els coneixements i les competències que hom adquireixi en l'aula puguin ser utilitzats en qualsevol situació de la vida quotidiana en què calgui. Finalment plantegem com a exemple i de manera pràctica com l'Educació Física pot fer de reforç a l'Àrea de Llengua Castellana i Literatura. Fem una proposta real que parteix dels objectius que planteja el Decret 105/1992, de 9 de juny de 1992, en l'Àrea de Llengua Castellana i Literatura i proposem activitats significatives, jugades i motivants que depenen de l'àrea d'Educació Física per desenvolupar integralment i, sobretot, de manera interdisciplinar aquests objectius. .

Paraules clau
educació integral, interdisciplinarietat, educació física, globalitat.

Article Details

Com citar
Conde Caveda, Julio et al. “Interdisciplinarietat de les àrees en l’educació primària. L’educació física reforç de l’àrea de llengua castellana i literatura”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 51, pp. 46-55, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/308180.

Articles més llegits del mateix autor/a