El desenvolupament curricular de l’Educació Física a Primària i Secundària: una anàlisi des de la perspectiva del professorat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Álvaro Sicilia Camacho
Pedro Sáenz-López Buñuel
José Ignacio Manzano Moreno
Miguel Ángel Delgado Noguera
L’estudi analitza el desenvolupament curricular de l’àrea d’Educació Física respecte a tres elements bàsics del currículum (finalitats, continguts i metodologia). Per assolir els objectius de l’estudi, les dades quantitatives i qualitatives van ser recollides mitjançant l’aplicació d’una enquesta postal i el desenvolupament de grups de discussió. Els resultats mostren que els/les docents d’Educació Física troben dificultats per desenvolupar les prescripcions dictades pel currículum oficial. Tanmateix, les dades indiquen clares diferències entre el professorat de primària i secundària respecte a la prioritat de les finalitats educatives, la selecció de continguts i la forma de treballar-los. Per tant, els resultats d’aquest estudi demostren la idea que les manifestacions del professorat sobre el desenvolupament del currículum en Educació Física estarien en part determinades per les prescripcions i valors que envolten el currículum oficial de cada una de les etapes, on aquest exerceix la seva tasca educativa.
Paraules clau
Educació Física, Currículum, Professorat, Educació primària, Educació secundària
Article Details
Com citar
Sicilia Camacho, Álvaro et al. “El desenvolupament curricular de l’Educació Física a Primària i Secundària: una anàlisi des de la perspectiva del professorat”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 98, pp. 23-32, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/299702.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Jesús Viciana Ramírez, Miguel Ángel Delgado Noguera, La programació i la intervenció didàctica en l'esport escolar (II). Aportacions dels diferents estils d'ensenyament , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 56 (1999)
- Álvaro Sicilia Camacho, L'esportista professional. Una relació laboral de caràcter especial , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 49 (1997)
- Álvaro Sicilia Camacho, El diari personal dels alumnes com a tècnica d'investigació en Educació Física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 58 (1999)
- Alberto Nuviala Nuviala, Pedro Sáenz-López Buñuel, Estratègies d'anàlisi de l'esport en edat escolar a la província de Huelva , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 63 (2001)
- Jesús Medina Casaubón, Miguel Angel Delgado Noguera, Estudi de les activitats de formació del pràcticum d'ensenyament segons les opcions professionals dels professors en pràctiques d'educació física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 51 (1998)
- Mauro Sánchez Sánchez, Pedro Sáenz-López Buñuel, Francisco Javier Giménez Fuentes-Guerra, Ángela Sierra Robles, Sergio Ibáñez Godoy, Ricardo Pérez de Rueda, El desenvolupament de la perícia en bàsquet: claus per a la formació del jugador d’alt rendiment , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 83 (2006)
- F. Javier Giménez Fuentes-Guerra, Pedro Sáenz-López Buñuel, La competició en la iniciació al bàsquet , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 46 (1996)
- Ana Pavón Lores, Juan Antonio Moreno Murcia, Melchor Gutiérrez Sanmartín, Álvaro Sicilia Camacho, Motius de pràctica fisicoesportiva segons l’edat i el gènere en una mostra d’universitaris , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 76 (2004)
- Clara Isabel Pazo Haro, Pedro Sáenz-López Buñuel, Luis Fradua Uriondo, António José Barata Figueiredo, Manuel João Coelho e Silva, La formació dels jugadors de futbol d’alta competició des de la perspectiva dels coordinadors de planter , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)
- Sebastián Feu Molina, Sergio José Ibáñez Godoy, Pedro Sáenz-López Buñuel, Francisco Javier Giménez Fuentes Guerra, Evolució de les jugadores a les seleccions espanyoles de bàsquet , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 93 (2008)