El desenvolupament curricular de l’Educació Física a Primària i Secundària: una anàlisi des de la perspectiva del professorat

Main Article Content

Álvaro Sicilia Camacho
Pedro Sáenz-López Buñuel
José Ignacio Manzano Moreno
Miguel Ángel Delgado Noguera
L’estudi analitza el desenvolupament curricular de l’àrea d’Educació Física respecte a tres elements bàsics del currículum (finalitats, continguts i metodologia). Per assolir els objectius de l’estudi, les dades quantitatives i qualitatives van ser recollides mitjançant l’aplicació d’una enquesta postal i el desenvolupament de grups de discussió. Els resultats mostren que els/les docents d’Educació Física troben dificultats per desenvolupar les prescripcions dictades pel currículum oficial. Tanmateix, les dades indiquen clares diferències entre el professorat de primària i secundària respecte a la prioritat de les finalitats educatives, la selecció de continguts i la forma de treballar-los. Per tant, els resultats d’aquest estudi demostren la idea que les manifestacions del professorat sobre el desenvolupament del currículum en Educació Física estarien en part determinades per les prescripcions i valors que envolten el currículum oficial de cada una de les etapes, on aquest exerceix la seva tasca educativa.
Paraules clau
Educació Física, Currículum, Professorat, Educació primària, Educació secundària

Article Details

Com citar
Sicilia Camacho, Álvaro et al. “El desenvolupament curricular de l’Educació Física a Primària i Secundària: una anàlisi des de la perspectiva del professorat”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 98, pp. 23-32, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/299702.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>